Compania Blue Air a anunţat, vineri, anularea zborurilor pe ruta Iaşi – Cluj – Timişoara, începând din 17 februarie, motivând unele ”fricţiuni” în relaţia cu aeroportul din Timişoara. Zborurile Iaşi – Timişoara erau operate zilnic, din noiembrie 2016.
Reprezentanţii Blue Air au făcut anunţul pe pagina de Facebook a companiei. “Din cauza fricţiunilor create de către Aeroportul Internaţional «Traian Vuia» din Timişoara suntem nevoiţi să vă informăm asupra deciziei companiei Blue Air de a anula zborurile Timişoara – Iaşi – Cluj, cu efect imediat. Este păcat că după o lungă colaborare să ajungem într-un asemenea punct, dar se pare că prezenţa companiilor româneşti pe piaţa din România deranjează din ce în ce mai tare. Operarea zborurilor pe acestă rută se suspendă începând cu data de 17 Februarie 2018“, afirmă reprezentanţii Blue Air pe Facebook.
Contactaţi de News.ro, oficialii companiei Blue Air nu au dorit să ofere alte detalii privind anularea acestor zboruri, precizând însă că operatorul aerian nu are datorii către aeroportul bănăţean. Zborurile Iaşi – Cluj – Timişoara sunt efectuate zilnic, acestea fiind introduse de Blue Air în noiembrie 2016. Conducerea companiei a precizat în repetate rânduri la Iaşi, cu ocazia inaugurării unor zboruri externe, că sunt mulţumiţi de gradul de încărcare pe rutele interne şi că nu se pune problema anulării acestor zboruri, conform news.ro.
Conducerea Aeroportului din Timișoara a ținut să facă următoarele precizări:
,,Referitor la articolele aparute in mass-media cu privire la posibila retragere a curselor operate de catre compania Blue Air pe rutele Timisoara – Cluj – Iasi, incepand cu data de 17 februarie 2018, Aeroportul Timisoara face urmatoarele precizari:
- Operarea companiei Blue Air pe Aeroportul Timisoara se desfasoara in baza contractelor de operare si de handling incheiate intre parti. Tarifele de operare sunt cele publicate, in mod transparent, in AIP Romania si aplicate, in mod nediscriminatoriu, absolut tuturor companiilor aeriene care opereaza pe Aeroportul Timisoara / Traian Vuia. Acestea nu au suferit modificari semnificative in ultimii 5 ani si, prin urmare, nu poate fi vorba despre o crestere a tarifelor care sa determine eventuale nemultumiri ale operatorului aerian.
- Programul de zbor al curselor pe Aeroportul Timisoara se desfasoara in conformitate cu solicitarile companiei Blue Air si in corelare cu orele stabilite pentru operarea la / de la Cluj si Iasi. Aeroportul Timisoara nu a fost, nu este si nici nu va deveni in viitorul apropiat un „aeroport coordonat de slot”. Prin urmare, compania Blue Air nu are nicio restrictie impusa de catre Aeroportul Timisoara cu privire la orele de operare a curselor.
- Prezenta altor operatori de tip low-cost pe Aeroportul Timisoara nu are cum sa afecteze traficul companiei Blue Air dintr-un motiv foarte simplu: Blue Air este singura companie aeriana care efectueaza curse aeriene pe ruta Timisoara – Iasi – Cluj. Faptul ca Wizzair si Ryanair opereaza pe diferite aeroporturi din Anglia, Germania, Franta, Spania, Belgia, Olanda si Israel nu are cum sa afecteze cusele operate de catre compania Blue Air. Prin urmare si afirmatia potrivit careia cursele operate de catre Blue Air pe Aeroportul Timisoara sunt afectate de „prezenta tot mai agresiva pe care companiile low-cost straine o au pe piata romaneasca” este una eronata.
In ceea ce priveste colaborarea dintre Aeroportul Timisoara si compania aeriana Blue Air, aceasta este, intr-adevar, una de lunga durata si, fara indoiala, cu efecte benefice pentru ambele parti.
Comunicatul de presa al companiei Blue Air a fost unul surprinzator pentru noi intrucat, chiar daca au existat anumite neintelegeri la nivel inter-departamental, nu a existat nicio comunicare directa prealabila intre factorii decizionali direct implicati in colaborarea dintre cele doua societati, si anume: Directori Comerciali, Directori Economici si Directori Generali.
Consideram ca, in esenta, Aeroportul Timisoara trebuie sa ofere in baza contractelor incheiate intre parti servicii aeroportuare conform cerintelor si standardelor internationale ICAO, iar compania aeriana trebuie sa plateasca pentru utilizarea infrastructurii aeroportuare si pentru prestarea serviciilor specifice. Orice discrepanta aparuta in colaborarea dintre cele doua societati, in planurile mai sus amintite, poate fi rezolvata pe cale amiabila, daca acest lucru se doreste. Prin urmare, noi consideram ca, in zilele urmatoare, conducerile cele doua societati pot gasi solutii care sa satisfaca interesul ambelor parti implicate si care, in afara de interesele comerciale legitime, sa conduca la continuarea prestarii de servicii de transport aerian de calitate oferite clientului nostru comun – pasagerul.”, au transmis cei din conducerea AIT Traian Vuia.