Autoritatea Electorală Permanentă a lansat joi în dezbatere publică un proiect de hotărâre a Guvernului pentru aplicarea dispozițiilor Legii privind votul prin corespondență.
Aflăm că documentele necesare pentru a exercita votul prin corespondență, care sunt transmise alegătorului, sunt următoarele:
a) un plic exterior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse plicul interior și certificatul de alegător;
b) un plic interior prevăzut cu elemente de siguranță care să asigure sigilarea acestuia, în care vor fi introduse opțiunea sau opțiunile de vot, după caz; acest plic va conține un autocolant cu mențiunea VOTAT, prevăzut cu elemente de siguranță;
c) certificatul de alegător;
d) instrucțiuni privind exercitarea dreptului de vot;
e) buletinul de vot prin corespondență.
Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, următoarele:
– ordonatorul de credite cu care Poșta Română va încheia contractul privind confecționarea documentelor necesare exercitării dreptului de vot prin corespondență și a serviciilor poștale aferente procesului electoral;
– tipurile de servicii și produse poștale utilizate pentru exercitarea dreptului de vot prin corespondență;
– ce cheltuieli sunt aferente votului prin corespondență;
– modalitatea de plată a serviciilor ce vor face obiectul contractului, conform tarifelor poștale în vigoare aferente fiecărui tip de serviciu și produs.
Totodată, Guvernul trebuie să stabilească, prin hotărâre, indemnizația membrilor birourilor electorale pentru votul prin corespondență și a personalului tehnic auxiliar.
Proiectul de act normativ menționat a fost publicat AICI. Observațiile și propunerile legate de acest proiect de hotărâre a Guvernului pot fi transmise la adresa de e-mail office@roaep.ro în următoarele cinci zile.
Foto: https://www.facebook.com/AutoritateaElectoralaPermanenta