Vor fi șase benzi de circulație prin Pasajul Jiul, dar pietonii şi bicicliştii primesc o veste proastă!

739

Bicicliştii și pietonii vor avea voie să circule prin pasajul Jiul, însă nu vor avea la dispoziţie totuare şi piste pe ambele sensuri ale pasajului, aşa cum promitea primarul oraşului Timișoara, Nicolae Robu.

După ce în spaţiul media au apărut critici privind lăţimea trotuarului de pe partea stângă a pasajului, dinspre gară, edilul şef a venit cu explicaţii. Acesta susţine că nu se pot realiza aceste obiective pe ambele părţi, deşi la începutul şantierului a anunţat acest lucru. Se pare că reprezentanţii firmei de construcţii de abia acum i-au spus primarului de modificarea din proiect. Iar edilul se contrazice singur şi spune că, de fapt, aşa era proiectul de la început.

„Partea dinspre gară nu a fost prevăzută cu piste pentru biciclete şi trotuare. Pe acea parte a fost gândit un trotuar de uz tehnic. Pista de biciclete şi trotuarul sunt pe partea cealaltă unde lăţimea este de 3 metri. Pista va fi din beton roşu şi e prevăzută pentru două sensuri”, a declarat, marţi, Nicolae Robu.

Mai jos, redăm comunicatul de presă din primăvara anului trecut, document oficial de pe pagina de internet a Primăriei Timişoara, unde scrie negru pe alb cum şi unde vor fi amplasate piste de biciclete şi trotuare.

„Obiectivul de investiţii – Pasajul Jiul 13.04.2016 Pasajul Jiul este un pasaj inferior cu o deschidere de 9,5 m, care asigură legătura între str. Jiul, bd. Republicii şi Calea Circumvalaţiunii pe sub 3 linii de cale ferată. Modernizarea străzilor, coroborată cu extinderea pasajului Jiul, va scurta semnificativ timpii de circulaţie şi va elibera intersecţiile. Executant: S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., valoarea lucrărilor: 17.693.552,73 lei (fără TVA). Durata de execuţie: 14 luni OBIECTIV A – AMENAJĂRI STRADALE

1.Bulevardul Republicii. Se va păstra geometria, sensurile de circulaţie vor fi separate prin realizarea unor insule: la intersecţia cu breteaua 1, pe direcţia dinspre bd. Republicii spre pasajul Jiul cu sens unic de circulaţie; la intersecţia cu breteaua 2 pe direcţia de mers dinspre pasaj Jiul spre bd.Republicii cu sens unic de circulaţie; la intersecţia cu str. Jiul care se lărgeşte la 5 benzi şi insula direcţională centrală. Staţiile pentru mijloacele de transport în comun vor fi realizate în soluţie de alveolă; intersecţia cu rampa pasajului Jiul se va realiza cu 5 benzi şi insulă direcţională centrală. Se vor realiza trotuare şi piste pentru biciclişti pe ambele părţi. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită:7079 mp;suprafaţa spaţiilor verzi rămâne intactă: 255 mp.

2. Strada Jiul- se lărgeşte la 4 benzi de circulaţie, cu insule ce delimitează sensurile pe zonele de intersecţii (str. Jiul – Splaiul Nicolae Titulescu şi str. Jiul –bd. Republicii). În intersecţia dintre str. Jiul şi bd. Republicii vor fi 5 benzi de circulaţie. Banda a 5-a are rolul de bandă de viraj la dreapta. Se vor realiza trotuare şi piste pentru biciclete pe ambele părţi. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită: 3048 mp; suprafaţă spaţii verzi: 390 mp.

3.Calea Circumvalaţiunii. Proiectarea în plan orizontal a străzii Calea Circumvalatiunii asigură laţimea necesară celor 5 benzi de circulaţie. Sensurile de circulaţie vor fi delimitate de o insulă care se continuă până în intersecţia cu bd. Republicii, care are şi rol de peron. Trecerea de pietoni se păstrează. Se vor reabilita trotuarele pe ambele părţi. Spaţiile verzi vor fi reamenajate.Suprafaţa construită: 3665 mp.Spaţiile verzi rămân de aceeaşi suprafaţă.

4. Strada Nera. Lăţimea va fi tot de 7 m. Reabilitarea se impune din cauza racordării cu rampa pasajului. Se vor reabilita trotuarele pe ambele părţi şi se vor realiza piste pentru biciclişti cu sens unic. Pe partea stângă se va reabilita parcarea existentă. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită: 1457 mp; suprafaţa de spaţii verzi se măreşte de la 200 la 235 mp.

5. Splaiul Nicolae Titulescu. Lăţimea străzii rămâne la 9 m (1 bandă de 4 m şi o bandă de 5 m). Reabilitarea se face pentru asigurarea racordării dintre str. Jiul si spl. Nicolae Titulescu. Se vor reabilita trotuarele pe ambele părţi şi se vor realiza piste pentru biciclişti cu sens unic. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită:1983 mp; suprafaţa spaţiilor verzi creşte de la 300 mp la 310 mp.

6. Bretea 1 (dreapta pasaj) –bd. Republicii către pasajul Jiul va avea 2 benzi carosabile cu pantă unică spre dreapta (în sensul de mers). Se vor reabilita trotuarele şi se vor realiza piste pentru biciclişti cu sens unic. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită: 1488 mp ;suprafaţa spaţiilor verzi creşte de la 310 mp la 330 mp.

7. Bretea 2 (stânga pasaj)- pasaj Jiul către bd. Republicii va avea 2 benzi carosabile cu pantă unică spre dreapta (în sensul de mers). Lăţimea benzilor de circulaţie va fi de 3.50 m fiecare. Se vor reabilita trotuarele şi se vor realiza piste pentru biciclişti cu sens unic de circulaţie cu lăţime de 1.0 m. Spaţiile verzi vor fi reamenajate. Suprafaţa construită: 1548 mp ;suprafaţa spaţiilor verzi creşte de la 481 la 485 mp. OBIECTIV B – PASAJ RUTIER SUBTERAN JIUL Pasajul are o lungime totală de 28,10 m, un gabarit de stradă cu 5 benzi de circulaţie, 2 benzi spre Circumvalaţiunii şii 3 benzi spre bd. Republicii. Pasajul Jiul este compus din rampa Circumvalaţiunii, pasajul subteran propriu-zis şi rampa Jiul. Operaţiunile nu necesită închiderea circulaţiei feroviare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.