Una din cele mai serioase probleme ce le ridică circulația pe drumurile publice este cea a traversării șinelor de tren. Sau în termeni tehnici se spune trecere la nivel a căilor ferate. Zilnic jurnalele de știri anunță accidente din cele mai groaznice provocate de neatenție sau, și mai rău, din teribilismul celor ce nu văd sau nu respectă semnalele luminoase și sonore la treceri. Ca un făcut, cam întotdeauna are de suferit vehiculul rutier și nu locomotiva.
După anii nouăzeci, odată cu destrămarea CFR-ului centralizat, în mai multe companii mai mici, din care unele private, au dispărut și cantoanele ce străjuiau vechile bariere. Acestea, în loc de a fi modernizate, au fost lăsate în paragină și distruse treptat. Unele au luat calea fierului vechi, indiferent dacă au fost sau nu casate. Nimeni nu prea se mai îngrijește de a mai curăța tufele înalte, buruienile sau chiar stâlpii căzuți, ce blochează vederea din șosea către direcția de unde ar putea veni un tren.
Parlamentarul ALDE Marian Cucșa a încercat să se implice în a stopa, sau măcar reduce, acest flagel. Deja din luna mai a depus un proiect de lege ce prevedea ca toate trecerile să fie din nou dotate cu bariere. Poate este un sistem mai învechit, dar în mod sigur era mult mai eficient.
Până la generalizare prin lege a propunerii, au fost luate câteva măsuri pe plan local. Cu ajutorul vicepreședintelui Consiliului Județean, Traian Stancu, a fost mobilizată structura ATOP și s-a reușit găsirea celor mai periculoase 70 de treceri la nivel. Au fost deja aprobate trei bariere în Timiș. Două deja funcționează, la Hitiaș și Boldur. Unul din locuri este încă în studiu. Un alt loc periculos este pe traseul Șandra-Lovrin, dar aici operează un agent de transporturi privat, ce presupune o metodologie mai complexă.
Politicianul Cucșa este optimist că se va vota o lege ce să îndrepte aceste stări aberante.