USR Timișoara: Haosul de pe strada Ripensia arată că Primăria Timișoara nu are un plan pentru a rezolva problemele de trafic

125

Traficul rutier în oraș este o permanentă ruletă cu rezultate imprevizibile dar de regulă dezastroase. Deplasarea cu automobilele sau cu mijloacele de transport în comun sunt o aventură ce implică nervi, timpi pierduți mult peste normalul acceptabil, accidente, poluare și zgomote ce de asemenea depășesc normalul.

Cine pornește din centru spre sudul orașului trece aproape obligatoriu pe bulevardul Michelangelo și strada Cluj. Iar obligatoriu se va folosi la întoarce și de strada Ripensia. Aceasta nu are deloc profilul necesar unui trafic intens. Această rută este poligonul de testat diverse variante ce se dovedesc cam toate păguboase. Acolo se fac diverse sensuri ce sunt ba unice, ba multiple, fără ca cineva să fi încercat o simulare și un studiu foarte serios. Rezultatul este simplu de intuit. Fiecare nouă trăsnaie cu pretenția de fluidizare a traficului aduce mari necazuri și inversul celor așteptate. Încercând o implicare serioasă în mersul lucrurilor din urbe USR face un o analiză a acestei căi de circulație.

În urmă cu o lună, Primăria Timișoarei a decis să elimine banda specială de pe strada Cluj, folosită de transportul în comun, taxi-uri și salvări. Tot acest trafic a fost redirecționat pe Strada FC Ripensia, o stradă care nu a fost concepută pentru a susține mijloacele de transport în comun.

Acum ni se propune o nouă reorganizare a traficului pe strada Cluj, unde vom avea acea bandă unică, însă în sens invers.
Oamenii din zonă s-au arătat revoltați de aceste mișcări, și pe bună dreptate! Primăria Timișoara nu are un plan de a rezolva problemele de trafic din oraș. În loc să aducă specialiști și să ia exemplul altor orașe similare europene, administrația locală face doar experimente pe seama sănătății și siguranței locuitorilor.

Benzile de pe Str. FC Ripensia sunt prea înguste pentru a permite circulația autobuzelor în condiții de siguranță (doar 2,8m lățime). Locuitorii din zonă s-au trezit cu aceste modificări anunțate de pe o zi pe alta, o practică obișnuită (din păcate) pentru Primăria noastră și o dovadă a lipsei de respect față de cetățeni.

Problemele concrete introduse de aceste modificări:

● Salvările și mijloacele de transport în comun au timpi crescuți de deplasare, în condițiile în care se crează frecvent blocaje pe Str. FC Ripensia;
● Pietonii nu sunt în siguranță pe trotuarul de pe Str. FC Ripensia, cu mașini trecând cu 50km/h la câțiva zeci de centimetri de ei;
● Poluarea și zgomotul suplimentar pentru locuitorii din zona respectivă, mii de oameni pe sub ferestrele cărora trec mai nou și salvări și autobuze;
USR Timișoara a cerut Primăriei informații privind studiile și analizele pe care s-au bazat aceste modificări de trafic și strategia pentru dezvoltarea zonei în viitor.

Așteptăm, deocamdată, răspunsul Primăriei la această cerere, cu speranța că modificările au avut la baza unele analize, în contextul în care proiectul de Trafic management „unda verde” prevede posibilitatea efectuării unor simulări virtuale de trafic.

În aceste condiții, cerem Primăriei:

● Revenirea la situația anterioară, în care mijloacele de transport în comun aveau o bandă dedicată pe străzile Arieș și Cluj, dinspre Casa Tineretului, către Piața Leonardo da Vinci (zona pasajului Michelangelo);
● Schimbările de aceste magnitudini ale impactului și din asemenea zone să fie bazate pe studii și simulări de trafic și să fie discutate public înainte de a fi implementate
● Realizarea unui studiu pentru implementarea unei benzi dedicate mijloacelor de transport în comun pe sensul Michelangelo – Spitalul Județean. Realizarea acestei benzi dedicate transportului în comun ar putea aduce beneficii traficului, însă eliminarea benzii dedicate transportului public în sens invers crează o situație mult mai rea decât înainte și e exact inversul „prioritizării transportului în comun”.

„Viața timișorenilor nu mai trebuie să depindă de dispoziția și toanele unui om. Nu putem să facem planuri pentru trafic în funcție de cheful cu care se trezește domnul primar. Azi vrea în stânga, mâine în dreapta. Avem nevoie de o administrație care știe ce face, care leagă soluțiile de un plan pe termen lung și vorbește cu oamenii.”, a declarat Dan Reșitnec, președinte USR Timișoara.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.