Un proiect pornit la drum ca Agrovillage s-a concretizat, până la urma, ca Agrocampus. Este o inițiativă a Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară a Banatului, care și-a produs să scurteze drumul de la producător la cumpărător.
Inițiativa are în atenție două obiective extrem de importante: pe de o parte, micul producător și produsul de casă tradițional, iar, pe de altă parte, interesul cumpărătorului și posibilitatea acestuia să aleagă ceea ce consumă. În felul acesta, îan parcarea Facultății de Management și Turism Rural au fost amenajate 16 căsuțe, care sunt puse la dispoziția micilor producători din întreaga zonă de vest și nu numai, spune prof. univ. dr. Alin Cosmin Popescu, rectorul USAMVB.
“Am dorit să creăm o platformă expozițională cu vânzare, adresându-ne în mod special producătorilor de o talie mai mică din punct de vedere al capacităților de producător, cei din zona aceasta a produselor tradiționale românești, în special din zona aceasta de vest a țării noastre, dar nu numai, ne adresăm producătorilor tradiționali din România. Am dorit să îi invităm la noi în universitate, creându-le această structură cu vizibiltate bună sau chiar foarte bună, pentru a-și putea vinde și promova produsele dumnealor”, spune rectorul USAMVB.
Important de menționat că, între expozanți, se numără chiar universitatea timișoreană prin produsele obținute la stațiunea didactică. Cele mai multe produse aflate la vânzare pot fi degustate și sunt atestate ca produse tradiționale, iar cele care nu au documentele necesare primesc girul de calitate al universității, spune rectorul Alin Cosmin Popescu.
“Pot veni și cei care au produse de casă. Înainte de a încheia contractul cu dumnealor, trec printr-o procedură simplă dar obiectivă, prin care, noi, ca universitate, putem să determinăm că ceea dumnealor vând acolo este conform cu spusele dumnealor. Este de origine și de calitate și este din zona aceasta tradițională românească”, spun e prof. univ. dr. Alin Cosmin Popescu, rectorul USAMVB.
Începutul Agrocampus este, deocamdată, ceva mai timid. Din cele 16 căsuțe, puse la dispoziție de universitate, până acum au fost semnate contracte de închiriere pentru 10 dintre ele, fiind ocupate doar 7. Dacă demersul va avea succes, conducerea universității este decisă să mărească numărul de căsuțe la 32.
Târgul funcționează la fiecare sfârșit de săptămână, de vineri până duminică, începând cu ora 9:00.
sursa: radiotimisoara