Unul dintre cele mai lungi poduri din Timișoara intră în reabilitare

554
Încă un pod din Timișoara va intra în reabilitare. Aleșiii locali au aprobat, luni, studiul de fezabilitate întocmit deja pentru modernizarea Podului Iuliu Maniu, mai bine cunoscut ca Podul Muncii.
Așa cum se arată și în raportul de specialitate, podul este vechi și nu mai prezintă siguranță. Mai ult, după ce Podul Eroilor și Podul Dragalina au fost închise, tot traficul pe relația nord – sud, a fost reviat pe aici. ”Podul Iuliu Maniu (Muncii) este amplasat în municipiul Timişoara şi asigură continuitatea bulevardului Iuliu Maniu peste Canalul Bega, realizând astfel legătura rutieră între zona Gării de Nord şi zona Calea Şagului. Podul Iuliu Maniu (Muncii) este un pod dalat pe fâşii cu goluri prefabricate, prezintă o lungime totală de 72,30 m, cu deschidere centrală de 32,10 m peste râul Bega şi două deschideri laterale egale de 20,10 m fiecare. Calea pe pod prezintă o lăţime totală de 20,50 m compusă din zonă carosabilă de 14,00 m pentru 4 benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare şi două trotuare pietonale denivelate de 3,25 m lăţime fiecare.
În urma expertizei tehnice s-a constatat starea necorespunzătoare a suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, degradări ale malurilor şi modificări de albie, degradări în zona carosabilă şi trotuare. Având în vedere starea avansată de degradare a structurii în ansamblu, capacitatea sa portantă redusă, precum şi necesităţile traficului actual şi de perspectivă, soluţia optimă în acest caz ar fi reabilitarea acestui pod”, aflăm din hotărârea Consiliului Local Timișoara.
Lucrările vor consta în reabilitarea podului prin înlocuirea totală a suprastructurii cu o structură mixtă oțel-beton. Calea pe pod va fi formată din 4 benzi de circulație de 3,50m lățime fiecare. Trotuarele vor avea lățimea totală de 3,25m (0,50- pentru montare parapet; 1,75m destinat circulației pietonale și 1,00m destinat circulației bicicliștilor) și vor fi delimitate de partea carosabilă prin parapete pietonale. Se vor înlocui scările de acces din beton cu scări noi din metal.
Valoarea reabilitării se ridică la 43,3 milioane de lei, iar durata pentru execuţia lucrărilor este estimată la 14 luni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.