Nemții de la ALDI se pregătesc să deschidă primele magazine în România, iar dacă ne uităm la strategia lor din ultima perioadă acest lucru s-ar putea întâmpla în curând.
Aldi, unul dintre cei mai mare retaileri din lume, a deschis o firmă în ţara noastră încă din 2007. A fost nevoie de zece ani pentu ca firma să înceapă recrutările pe piaţa locală, iar primele magazine vor fi deschise anul viitor, dacă se respectă modelul aplicat în Italia.
Aldi a intrat anul acesta în Italia cu zece magazine după doi ani de planificări. Magazinele au fost construite de la zero. Magazinele ALDI din Italia au suprafeţe de vânzare cuprinse între 1.000 şi 1.500 de mp, comercializează cca 1.900 de articole (80% dintre fructele şi legumele din magazine sunt din surse locale) şi fiecare dintre acestea au un spaţiu cu cel puţin 80 de locuri de parcare.
Acest model ar putea fi aplicat şi în ţara noastră. Anul trecut, Aldi a început recrutarea managerilor în ţara noastră, salariile oferite fiind de peste 5.000 de euro. În 2019 se fac doi ani de planificări astfel că putem vedea primele magazine care ar putea fi deschise atât în Bucureşti, cât şi în Cluj, Braşov sau Timişoara.
Există şi posibilitatea unei achiziţii de magazine, însă şansele sunt mici. S-a vehiculat la un moment dat preluarea de către ALDI a magazinelor Profi, însă Daniel Cîrstea, executivul român care conduce Profi a declarat recent că firma are planuri mari. Profi şi-a propus ca în cinci ani să devină liderul pieţei.
ALDI are în prezent aproape 15.000 de magazine, prezente în 20 ţări din Europa, America de Nord, Asia şi Australia şi afaceri de peste 50 de miliarde anual.
sursa – capital.ro