Un retailer cunoscut din nordul Europei vrea să restituie guvernelor, inclusiv în România, banii primiți pentru șomajul tehnic

89

Ikea discută returnarea banilor în toate cele nouă țări care au oferit sprijin guvernamental celui mai mare retailer de mobilă din lume, prin susținerea șomajului tehnic, pentru că a suferit mai puțin decât se aștepta din cauza crizei Covid-19, relatează Financial Times, citat de Mediafax.

Tolga Oncu, managerul operațiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat că compania a decis să inițieze discuții cu Belgia, Croația, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania și SUA.

Oncu a adăugat că Ikea a crezut că afacerile vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23 de magazine ale companiei s-au redeschis și au un număr mare de clienți.

„Acum știm mai mult decât în februarie și martie, și este corect să ne întoarcem și să spunem:” hei, mulțumim foarte mult că ne-ați ajutat în această perioadă dificilă și acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit”, a spus Oncu pentru Financial Times.

Ikea abia a început discuțiile cu autoritățile naționale, și, din cauza diferențelor în modul în care sunt înființate schemele de șomaj tehnic sau de program redus de lucru, compania nu știe încă cum va plăti guvernele banii.

Oncu a spus că retailerul nu știe câți bani va înapoia sau câți lucrători au fost implicați în cele nouă țări.

El a declarat că prioritatea Ikea la începutul crizei, în februarie și martie, a fost protejarea angajaților, în condițiile în care a închis cea mai mare parte a celor 374 de magazine din întreaga lume.

Oncu a adăugat că acțiunea de a rambursa banii este pur și simplu „un lucru corect”. „Este important să păstrăm relații bune cu societățile și comunitățile de care suntem apropiați”.

Ikea a înființat și un fond de 26 de milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie în comunitățile locale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.