Guvernul a apobat un proiect prin care biocația de la nivelul Ministeului Turismului este redusă. De acum avizele și autorizațiile necesare pentru unitățile de cazare vo fi eliberate pe plan județean.
Până acum, operatorii de turism din toată țara trebuiau să meargă până la București pentru a obține actele necesare funcționării. Acum, această intră în sarcina Consiliului Județean Timiș.
”Măsura descentralizării vine în sprijinul persoanelor care trebuie să obţină avize/autorizaţii de la administraţia centrală, respectiv Ministerul Turismului. Astfel, până acum, indiferent de localitatea unde funcţiona, de exemplu, o unitate de cazare, administratorul trebuia să se deplaseze în Bucureşti pentru a depune documentaţiile şi, mai apoi, pentru ridicarea avizelor/autorizaţiilor. În memorandumul de descentralizare este prevăzut ca atestarea ghizilor de turism, clasificarea unităţilor de cazare, omologarea pârtiilor şi a traseelor turistice, autorizarea plajelor, avizarea documentaţiilor tehnice privind construcţiile să fie emise de autorităţile locale”, aflăm dintr-un comunicat de presă emis de Ministerul Turismului.
Angajațiii din Ministerul Turismului vor pleca în teritoriu pentru a instrui și monitoriza, timp de un an, activitatea direcțiilor de turism din consiliile județene.