Trenurile vor ”zbura” în vestul țării. Polul investiţiilor feroviare s-a mutat între Simeria şi Arad

569

Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, a eliberat toate avizele pentru modernizarea căii ferate dintre Simeria și Arad. Lucrările de reabilitare şi modernizare ale acestui tronson se vor finaliza la sfârşitul acestui an.

La începutul acestei luni, directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a efectuat o inspecţie pe toate şantierele celor patru loturi de cale ferată, între Simeria şi Arad, unde au început lucrările de reabilitare şi modernizare. Între km 614 – Gurasada – Simeria, în lungime totală de 141,17 km, s-au semnat anul trecut contracte în valoate totală de 7,7 miliarde lei, pentru patru loturi de lucrări, pe secţiunile km 614 – Cap Y Bârzava (2a), Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu (2b), Cap Y Ilteu – Cap Y Gurasada (2c) şi Gurasada – Simeria (tronson 3).

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, administratorul infrastructurii feroviare, a declarat că verifică lunar evoluţia lucrărilor de modernizare pe cele patru şantiere feroviare deschise în vestul ţării, între km 614 – Gurasada – Simeria.

„Polul investiţiilor feroviare s-a mutat între Simeria şi Arad. Toate cele patru şantiere sunt în grafic. Acum trebuie să supraveghez şantierele. Sute de angajaţi sunt zilnic pe cele patru loturi. Am fost pe şantiere cu toţi factorii implicaţi – consultant, proiectant, beneficiar şi antreprenor. Trebuie să stăm la masă toate părţile. Dacă există probleme trebuie rezolvate rapid”, ne-a declarat Ion Gavrilă.

Conform oficialilor CFR SA, pe cele patru şantiere unde este asigurat front de lucru nu se înregistrează decalaje în graficele stabilite, discuţiile fiind însă concetrate pe clarificarea problemelor şi identificarea soluţiilor tehnice optime în zonele de traseu unde se construiesc cele patru poduri noi peste râul Mureş, tunelul nou de la Baţa, noile pasaje din staţiile Mintia şi Deva. O atenţie deosebită îi este acordată şi impactului pe care îl are în desfăşurarea lucrărilor situl arheologic de la Vărădia.

„35% din traseu se construieşte de la zero”

Un reprezentant al asocierii Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems România SRL, firmele care se ocupă de reabilitarea secţiunilor km 614 – Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) – Ilteu (cap Y)(2b) a explicat că „au început lucrările pe toată lungimea celor două secţiuni, primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava are o lungime de circa 41 km, tronsonul Bârzava – Cap Y Ilteu are o lungime de aproximativ 38 km. Este închis un fir de circulaţie pe intervale şi jumătate din fiecare staţie. Au început lucrări de terasament la peroane în staţii şi derulăm lucrări de defrişare a terasamentulului pentru noile variante de traseu. Pe primul lot, km 614 – Cap Y Bârzava, aproximativ 10% din traseu este nou, pe secţiunea Bârzava – Cap Y Ilteu, 35% din traseu se construieşte de la zero. O bună parte din traseu se mută pe partea cealaltă a râului Mureş, construim un tunel şi două poduri peste râul Mureş”.

Anul 2018 vine cu 150 km cale ferată modernizată

Oficialii Ministerului Transporturilor, prin CFR SA, promit că în acest an se vor recepţiona lucrările de modernizare a căii ferate, între Simeria şi Sighişoara, pe o lungime de aproximativ 150 km. Între Sighişoara şi Simeria, lucrările de modernizare aflate în execuţie înseamnă schimbarea liniilor, peroane, instalaţii de siguranţă şi dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podeţe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel şi substaţii de tracţiune. Aceste lucrări au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin – Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generaţie ERTMS/ETCS Nivel 2.

Citește continuarea pe capital.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.