Mai mulți reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și ai Search Corporation au venit la Consiliul Județean Timiș să prezinte analiza multicriterială de traseu a Autostrăzii A9, Timișoara – Moravița. Prima variantă a traseului anunțat în luna martie a acestui an, de ministrul Transporturilor de atunci, a fost modificată semnificativ astfel încât să fie luate în considerare construcțiile deja existente, PUZ-urile aprobate și nevoile comunităților afectate de autostradă.
„Am semnalat în primăvară că traseul respectiv trece prin sufrageriile locuitorilor din Moșnița și Bucovăț și am cerut proiectantului de la București să se deplaseze în teren, deoarece un traseu de autostradă nu poate fi făcut din birou, cu Google Maps. Astăzi, am ridicat altă problemă: modul în care CNAIR se coordonează cu Consiliul Județean Timiș în ceea ce privește traseul viitoarei autostrăzi. Instituția, al cărei vicepreședinte sunt, pe lângă interesul de a armoniza deciziile care privesc județul, are lucrări de infrastructură în derulare și atribuții legale. Tot CJ Timiș va elibera și certificatul de urbanism, astfel că este important să eficientizăm comunicarea și să corectăm împreună anumite aspecte de pe traseu, atunci când trebuie, nu când este prea târziu. Sunt conștient că traseul și întreg proiectul au fost afectate de întârzieri, însă tocmai de aceea nu ne mai permitem sincope în comunicare. Nu sunt de acord ca lucruri atât de importante să fie stabilite în grabă”, a transmis Alexandru Proteasa, vicepreședinte CJ Timiș.
La întâlnire au fost prezenți reprezentanți ai Primăriei Timișoara, Primăriei Moșnița, Primăriei Giroc și Primăriei Bucovăț.