Transalpina Bănățeană – în valoare de 18 milioane de euro – are nevoie deja de reparații, la nici 2 ani de la inaugurare

4949

Drumul județean 582 care leagă comuna Slatina Timiș (și deci Europeanul) de Brebu Nou și, mai departe, de Văliug, are deja însemnate porțiuni decopertate, care urmează a fi, desigur, reparate. Inaugurat în 2014, traseul este foarte important din punct de vedere turistic, mai ales, scurtând cu zeci de kilometri accesul celor din țară spre zona turistică Semenic – Crivaia – Trei Ape.

Încă de la început, o mare problemă a reprezentat-o transportul greu, cu care Consiliul Județean și executanții drumului (care e în garanție) s-au confruntat. Deși a fost instalat un cântar special pentru tonajul mașinilor cu bușteni, fenomenul nu a putut fi oprit și astfel autocamioane încărcate mult peste limita normală agresează zilnic acest traseu.

Cu toate astea și cu toate că e un traseu dificil de munte, la sfârșitul acestei săptămâni am putut vedea lucrări de frezare de destulă amploare, pe câteva dintre porțiuni. Ele nu se datorează, cu siguranță, numai agresiunii traficului greu, ci și modului în care a fost executat.

Supranumit Transalpina Bănățeană și spectaculos, în fond, un drum de 18 milioane de euro, inaugurat anul trecut, e greu de crezut că are nevoie din nou de reparații. Mai ales că nu am avut o iarnă grea și în 2015 a mai fost închis o data pentru reparații.

DJ 582, realizat prin fonduri europene în cadrul POR, este unul din drumurile aproape ”mitice”, în sensul în care despre ele se spunea că nu vor fi realizate niciodată, așa cum mai este și cel de pe Muntele Mic și alte câteva trasee din Caraș-Severin. Șoseaua, de circa 36 de kilometri, leagă partea de sud a țării, prin Drumul European 70, de patrulaterul turistic Gărâna – Trei Ape – Semenic – Crivaia, scurtând considerabil accesul spre ariile naturale excepționale de care se bucură Caraș-Severinul.

Sigur, lucrarea nu a fost ușoară. Trebuia în primul rând să fie susținute malurile unde terenul nu are o conformație stabilă. S-au pus 20.000 de metri pătrați de plasă care stabilizează terenul și 30 de kilometri de parapet greu și semigreu. Fără să mai vorbim de lucrările ample de lățire a drumului, de semnalizare, de tot felul de lucrări de consolidare. Cu toate astea, e o realizare dar, din păcate, zona turistică Semenic suferă de o delăsare inacceptabilă, așa că poate acest traseu nu și-a îndeplinit decât în parte obiectivul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.