Tramvaiul va circula din nou în Reșița dacă se aprobă cea mai mare investiție din regiunea de vest

482

După schimbarea de regim de după 1990, un oraș important al Banatului, așa cum era cândva Reșița, a început o lentă decădere. Industria de referință a orașului a început să se stingă. Odată cu acest fenomen s-a amplificat migrația forței de muncă spre alte zări.
De câțiva ani, mai timid, dar din ce în ce mai serios, se pune din nou chestiunea revitalizării municipiului de pe Bârzava și implicit a întregii zone adiacente.

Una din cele mai mari investiții din toată regiunea de dezvoltare vest se pregătește în aceste zile de autoritățile locale și de către specialiștii de la Agenția pentru Dezvoltare Regională V Vest. Transportul local va fi beneficiar direct al acestui proiect.

Așa cum se știe, în Reșița a existat transport pe cale de rulare de tramvai ce a funcționat destul de bine ani de zile. Tramvaiele legau orașul de la un capăt de sus până la celălalt capăt. Unele minți „luminate” au hotărât la un moment dat că tramvaiul este depășit și nu-și mai are rostul. În loc de soluții de modernizare și de optimizare s-a mers pe cea mai facilă soluție. A fost pur și simplu desființat și aruncat la gunoi tramvaiul. Nici măcar infrastructura nu a mai rămas. S-au tăiat și au luat calea fierului vechi chiar șinele ce poate nu ar fi deranjat pe nimeni.

Actualul primar și echipa sa au pornit la un proiect ambițios de a corecta nebunia celor ce au aruncat totul. Se lucrează de zor la cel mai ambițioasă investiție de a reface transportul cu tramvaiul. Se va reface linia distrusă și aruncată și se vor cumpăra tramvaie noi. Scrierea proiectului este în curs, dar în stare avansată după cum declară primarul Ioan Popa, edilul reșițean.

„Suntem pe ultima sută de metri înainte de depunerea dosarului de finanțare. Pe finalul lunii octombrie ne-am propus să depunem cererea. Este un proiect extrem de amplu. Cu siguranță este cel mai amplu proiect de mobilitate urbană din regiunea de vest. Noi achiziționăm 13 tramvaie noi și reabilităm complet calea de rulare pe cei 18 kilometri dus-întors din Govândari până sus în zona veche a orașului. Bineînțeles cu schimbări diverse de zone față de ce era înainte, cu peroane care să nu mai obtureze circulația autoturismelor. E un proiect de suflet pentru mine. L-am dorit de la începutul mandatului. Sunt convins că este ceva de care lumea se va bucura și cu care ne vom putea mândri. Nu este ușor pentru că vin în contratimp cu ceea ce dorește lumea în Reșița. E greu să înțelegi astăzi ce înseamnă transport ecologic, un transport inteligent. Noi românii suntem în contra timp. Oamenii cu bani fac cadou copiilor la majorat o mașină. E o chestiune stupidă. Toată lumea încurajează transportul cu mașini proprii. Încerc să fac exact contrariul… E un proiect de circa 50 milioane de euro fără achiziția de material rulant. Asta mai înseamnă încă 20 milioane. Am făcut deja estimări. Cele optimiste spun că vom circula cu tramvaiul în anul 2021. Dacă suntem pesimiști, cam la final de 2022”, explică lucrurile primarul Reșiței, Ioan Popa.

Trebuie spus că circulația a fost oprită „provizoriu” în anul 2011 pentru reparații. Ulterior depoul a fost vândut, tramvaiele au fost tăiate și aruncate la fier vechi. Mai există doar linia veche, acolo unde a scăpat. Primăria a fost nevoită să își cumpere din nou depoul de la afaceriștii ce și-au însușit-o.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.