Inaugurarea noului Pod Dragalina nu a ieșit cum și-ar fi dorit reprezentanții administrației orașului. Totul s-a dus pe apa sâmbetei când autoritățile au realizat că bucla unde trebuie să întoarcă tramvaiele este pe proprietatea firmei Elba, care a îngrădit accesul.
A ieșit scandal la gardul pus de cei de la Elba. Nicolae Robu s-a enervat teribil și i-a amenințat pe reprezentanții companiei cu pocese penale.
”Ne vom judeca. E vorba aici de un minim respect pentru sutele de mii de cetățeni care folosesc tranvaiele. Oricum vom circula. Ar fi fost frumos să ne lăsați să circulăm și o să vedem ce spune instanța în final. Dar deocamdată, mie mi se pare incredibil ce se întâmplă”, a spus Robu.
”Pe ce temei legal vreți dumneavoastră să permitem noi accesul tramvaiului pe proprietate privată?”, l-a întrebat reprezentantul fimei pe primar.
”Nu vă este greu ca cetățean să punem această întrebare?!”, a revenit edilul șef. A intervenit și Culiță Chiș, direcorul Direcției Tehnice din PMT, care susține că liniile de tramvai aparțin municipalității și acuză firma de iluminat că a sechestrat un bun public.
UPDATE. Tramvaiele vor circula în continuare pe traseul urmat în ultimul an și jumătate, de când au început lucrările la Podul Dragalina. Reprezentanții STPT au spus că garniturile nu au cum să circule peste pod. Așa ca tramvaiul liniei 8 va circula tot pe traseul Dâmbovița – Bălcescu – Buziașului, cel de pe linia 1 va continua să lege Dâmbovița de Statia Meteo, iar tramvaiul 9 va merge din Dâmbovița până în Ciarda Roșie. Cel mai probabil, STPT va introduce autobuze care să deservească Gara de Nord.