Deși Poliția Română se tot laudă cu măsurile de prevenire și cu amenzile pe care le încasează, miile de decese în accidente rutiere înregistrate în România par a dovedi, încă odată, că între faptă și vorbă e cale lungă. Sau între șpagă și meserie…
Mai ales la o instituție care este aproape la același nivel de opacitate și de lipsă de transparență ca înainte de 1989, când, totuși, nu era instituție civilă ca în prezent…
Decesele produse în circumstanțele accidentelor rutiere înregistrează o creștere alarmantă în 2015 – 2017 decese – după ce în cei 7 ani precedenți numărul victimelor a scăzut în mod constant, se spune în Raportul asupra activității rețelei de medicină legală în anul 2015.
În 2014, s-au înregistrat 1908 de decese produse în circumstanțele accidentelor rutiere.
Județele cu o incidență mult mai mare față de media națională, în 2015, sunt Ilfov 24,4, Brașov 15,7 și Suceava 15,6.
În 2014, în topul județelor cu o incidență mult mai mare față de media națională era tot județul Ilfov – cu 18,5, dar era urmat de Arad – 14,1 și Craiova – 13,5.
În același timp, există și județe cu o incidență mult mai mică decât media națională, în 2015 fiind Botoșani – 4,5 și Teleorman – 5.0, aceleași ca și în 2014, doar procentele erau mai mici – 2,8 respectiv 4,3.
Mai concret, dintre cele 2017 decese înregistrate în accidente rutiere, conform INML, 169 decese s-au consemnat la București, Craiova – 98, Suceava – 97 și Brașov – 93.
La Timișoara, au fost 74 decese, Arad – 57, Caraș-Severin – 29 și Hunedoara – 46.