Deputatul ALDE, Marian Cucșa se implică într-o problemă ce tinde să devină tot gravă la noi în țară. Numărul accidentelor ce implică autoturisme și trenuri crește alarmant. Cucșa înceară o primă masură de atenuare a fenomenului: „Am depus proiectul de lege privind semaforizarea și amplasarea de bariere la toate trecerile la nivel cu calea ferată din România, pentru salvarea de vieți!”
Președintele ALDE Timiș, deputatul Marian Cucșa, a ridicat acest subiect în luna mai, atunci când a și început demersurile pentru inițierea unui proiect de lege care să oblige Ministerul Transporturilor să amplaseze bariere și semafoare la toate trecerile la nivel cu calea ferată din România pentru a stopa accidentele ce au loc anual din cauza lipsei unei semnalizări corespunzătoare.
Astăzi, deputatul a depus proiectul de lege în Parlament. Marian Cucșa: ,,Anual, în România, mor sute de oameni nevinovați din cauza semnalizării necorespunzătoare. Este indamisibil ca pe drumuri europene, drumuri județene și drumuri comunale, aceste treceri să fie semnalizate doar cu crucea Sf. Andrei. De asemenea, fie din cauza vegetației sau din alte motive ce țin de vizibilitate, șoferilor le este dificil să se asigure dacă vine un tren și astfel se produc accidente soldate chiar cu pierderi umane. Semnalizarea corespunzătoare poate reduce accidentele cu minim 50%. Acest proiect ține de normalitate, este necesar pentru a salva vieți și îmi doresc să fie implementat în timp cât mai scurt pentru a-și produce efectele benefice pentru toți participanții la trafic”.
Potrivit datelor statistice, doar în Timiș, în 2016, au avut loc 60 de accidente de circulație în care au fost implicate trenuri, cauza principală fiind neatenția șoferilor la trecerile peste nivel cu calea ferată, treceri care sunt semnalizate doar cu indicatoare simple sau acustice.
Prezenta iniţiativă legislativă îşi propune stoparea accidentelor feroviare prin semnalizarea corespunzătoare a drumurilor publice la nivel cu cale ferată. Astfel, deputatul Marian Cucșa solicită ca Ministerul Transporturilor, prin Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR să se oblige să semnalizeze corespunzător drumurile publice la nivel cu cale ferată. Totodată, inițiativa legislativă urmărește reducerea numărului ridicat de accidente rutiere soldate cu victime omenești care au loc pe drumurile publice în zona trecerilor la nivel cu calea ferată.
Potrivit ultimelor statistici, sunt necesare noi eforturi pentru salvarea de vieți omenești pe drumurile publice.
Mai mult decât atât, în luna decembrie 2016, Guvernul a aprobat Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020 și Planul de Acțiuni pentru implementarea strategiei, având ca obiective majore creșterea siguranței rutiere și reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020. Asumarea de către România a acestor obiective este în concordanță cu orientările comunicate de Comisia Europeană pentru perioada 2011-2020 pentru un spațiu european de siguranță rutieră și reducerea deceselor cu 50% față de perioada anterioară.