40 de tineri cu idei creative au participat, la finele săptămânii trecute, la un program inedit de mentorat și dezvoltare pentru cei pasionați de tehnologii creative și antreprenoriat.
După o noapte intensă de transformare a ideilor în prototipuri de bază, cele mai bune opt echipe care au participat la Innovation Labs 2016 au fost selectate pentru a intra în etapa de pre-accelerare.
Participanții au venit cu idei interactive pentru cele patru direcții ale programului: agricultură, cibersecuritate, sănătate și stil de viață, comerț. În prima zi a evenimentului au fost înscrise 18 echipe ce și-au prezentat ideile de produse inovatoare. După o primă etapă de votare din partea publicului și a juriului, în Hackathon au rămas 15 echipe, care, timp de 24 ore, au lucrat la realizarea unui prototip viabil și persuasiv. Pe parcursul după-amiezii și a nopții, echipele și-au dezvoltat ideile sub îndrumarea mentorilor – antreprenori și profesioniști de top din industria IT&C.
În cea de-a doua zi a Hackathon-ului, 13 martie, echipele și-au prezentat versiunea rafinată a conceptului la care au lucrat peste noapte. Timp de trei minute, durata setată prin regulament, fiecare echipă și-a demonstrat evoluția de la o simplă idee la un concept viabil al unui produs util pentru utilizatori.
Juriul a selectat conceptele cu cel mai ridicat potențial, alegând astfel echipele care vor continua dezvoltarea prototipurilor mai departe, în etapa de mentorat a Innovation Labs.
Echipele câștigătoare din Hackathon intră acum într-o perioadă de training de trei luni, timp în care se vor întâlni săptămânal cu mentorii lor. Vor împărtăși experiențele unor antreprenori de vârf și vor avea parte de acces la tehnologii de ultimă generație pentru a-și rafina conceptul și prototipul și a-l înscrie în traiectoria către un produs de impact global.
Printre produsele inovative prezentate în cadrul programului desfășurat la Timișoara se numără un proiector cu ajutorul căruia putem să vedem filme pe tavan, un aparat portabil care culege date privind substanțele poluante din atmosferă, o piață socială pentru obiecte create manual sau o platformă pentru organizatorii de evenimente care monitorizează prezența publicului.