Timișoara va deveni primul oraș din România cu 100 de kilometri de piste pentru bicicliști

1352

Anual, în întreaga Românie se vând peste 370 de mii de biciclete. În tot mai multe orașe, administrațiile locale investesc în piste pentru bicicliști. Chiar și acolo unde nu sunt spații special amenajate pentru iubitorii de pedalat, există cerere.

În București, de pildă, sunt 7 kilometri de piste peste bicicliști, iar în ultimul an nu s-au realizat unele noi. Totuși, zilele trecute, bucureștenii au stat ore în șir la coadă ca să prindă un voucher pentru bicicletă, oferit de Primăria Municipiului București.

În Timișoara, un oras cu o suprafață de două ori mai mică decât a capitalei există deja aproximativ 90 de kilometri de piste pentru bicicliști. Tocmai de aceea, reprezentanții companiei Pegas au decis să deschidă aici primul magazin din țară.

“Comunitatea Pegas din Timișoara este cea mai puternică din țară, timișorenii fiind numărul unu în ceea ce privește comenzile online pentru biciclete de pe platforma magazinului nostru virtual. Era firesc să venim și mai aproape de timișoreni cu un magazin special dedicat sportului pe roți, noi fiind deja prezenți în localitate prin partenerii noștri.”, explică decizia Andrei Botescu, co-fondator la Atelierele Pegas.

În plus, primarul Nicolae Robu, prezent la evenimentul de lansare al magazinului, le-a promis timișorenilor că va construi și mai multe piste, în oraș.

”Una dintre prioritățile mele ca primar al Timișoarei este să creez condiții cât mai bune pentru folosirea în oraș a bicicletelor, trotinetelor și a celorlalte mijloace de locomoție, 100% ecologice. În acest sens, am creat un număr important de kilometri de piste de biciclete, rețeaua Timișoarei ajungând să măsoare la ora actuală nu mai puțin de 90 kilometri, iar până la sfârșitul anului, vom ajunge primul oraș din România cu peste 100 km de astfel de piste, chiar sensibil peste 100 kilometri”, a declarat Nicolae Robu.

Piste de biciclete în jurul Timișoarei

“În plus, în parteneriat cu primăriile comunelor din Polul de Creștere Timișoara, vom crea o rețea complexă de piste pe o rază de circa 30 kilometri de Timișoara, dedicată atât deplasării cu bicicleta la serviciu sau pentru rezolvarea unor probleme, cât și plimbării pur și simplu, petrecerii în mod plăcut și sănătos a timpului liber. În Timișoara, am creat un sistem de punere la dispoziția cetățenilor gratuit, sub gestiune informatizată, a 450 de biciclete, cu stații în vecinătatea stațiilor de transport în comun, respectiv pe malurile Begăi, maluri pe care avem circa 20 kilometri de piste, sistem care funcționează excelent, fiind deosebit de utilizat și apreciat de cetățeni.”, a declarat primarul Timisoarei.

Reprezentații magazinului de biciclete deschis la Timișoara își doresc ca 30 la sută dintre români să folosească bicicleta în activitățile zilnice.

“Bicicleta a devenit în ultimii ani mai mult decât un mijloc de transport. La Pegas ne dorim ca vehiculele pe care noi le creăm să acopere cât mai multe zone din activitatea zilnică a oamenilor şi să doreşte să combine într-un acord cât mai fin aspectul util cu cel plăcut.”, adaugă Andrei Botescu.

Din cele 50 de mii de biciclete pe care le va produce compania în 2018, 20 de mii vor ajunge în programul de bikesharing. SmartBike-sharing-ul imaginat de Atelierele Pegas se bazează pe un device discret montat pe bicicletă cu mai multe funcţii, controlat printr-o aplicaţie de telefon. Acesta urmează un flux tehnologic uşor şi modern spre a uşura interacţiunea cu utilizatorul final. Identificarea locaţiei unei biciclete disponibile, rezervarea bicicletei, funcţia de autolock, plata prin intermediul telefonului, GPS tracking sau senzor de mişcare sunt atributele specifice ale acestui device. La bază, schema de bike-sharing are o caracteristică flexibilă: poţi lua o bicicletă dintr-un punct şi, în funcţie de nevoie sau destinaţie, o poţi lăsa în alt loc predefenit. Astfel, o bicicletă poate fi folosită de mai mulţi utilizatori pe zi. De altfel, această alternativă la transport aduce plus-valoare operatorilor şi, nu în ultimul rând, utilizatorului final.

Povestea Pegas a început în anii `70 cu un cadru de bicicletă construit într-o fabrică de armament, la Zărnești. Marca a dispărut imediat după Revoluție ca să prindă din nou viață, 20 de ani mai târziu. De cinci ani, bicicletele Pegas a reîmpânzit străzile țării și atrag toate privirile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.