Sistemul de apelare de urgenţă automat eCall devine obligatoriu pentru toţi producătorii de autovehicule sau componente auto. Timişoara salută decizia UE, iar cea mai mare companie de producţie de piese auto a implementat deja sistemul.
Sistemul eCall este atasat de airbag-uri, iar în caz de coliziune, când airbag-uirle se activează, sistem,ul face autormat un apel la 112. Astfel, salvatorii intervin mai uşor şi mai rapid. De asemenea, eCall poate fi acţionat şi manual, de exemplu de şoferii care sunt martorii unui accident.
„Pentru noi, eCall înseamnă că suntem cu un pas uriaș mai aproape de Vision Zero – mobilitatea fără decese sau răniri, deoarece ajutorul este acum în mod automat pe drum în caz de accident. Prin utilizarea unității telematice pentru alte aplicații, cum ar fi oferirea de informații în timp real despre fluxurile de trafic sau potențialele pericole, accidentele pot fi chiar evitate și blocajele reduse la minim”, spune Johann Hiebl, șeful departamentului Infotainment & Connectivity al Continental.
Echipe de ingineri și specialiști IT&C din România contribuie, alături de echipe din alte locații Continental, la dezvoltarea unității de comandă telematice, printre care și sistemul eCall și a specificațiilor acestui sistem. Autorităţile spun că prin sistemul eCall, timpul de răspuns al echipelor de intervenţie va fi redus cu 40% în mediul urban şi cu 50% în rural.