Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, povestește, într-o postare pe o rețea socială, despre impactul pe care, deja, îl are titlul de Capitală Culturală a Europei asupra capitalei Banatului.
Acesta se declară bucuros că numeroase publicații occidentale îl caută pentru interviuri, iar corespondenții de presă străini scriu abundent despre Timișoara.
În condițiile în care, pe lângă televiziuni reputate, Timișoara este propunerea faimosului ziar britanic The Independent ca destinație de city-break pentru cititorii săi din Anglia, este de așteptat ca orașul să câștige enorm, anul acesta, la capitolul turiști străini și impact mediatic la nivel european și chiar mondial.
Zilele astea, Timișoara e din nou subiect pozitiv în presa internațională.
„Mă bucur să văd că redescoperă tradiția și rădăcinile europene ale orașului, dar și faptul că ne dezvoltăm rapid și avem o viață culturală vibrantă.
„Timișoara – inima europeană a României” (SWR)
”Timișoara este definitiv europeană” (Deutschlandfunk Kultur)
”Cosmopolita Timișoara” (Ouest France)
”Timișoara este un centru urban prietenos care atrage sectorul creativ alături de instituții culturale importante din oraș, se mândrește cu arhitectura Secession și cu viața universitară”(portalul britanic “wanderlust”)
“Timișoara vibrează, are succes economic și o moștenire culturală bogată (…). Este un oraș care respiră libertatea” (postul german ZDF)
“Timișoara vrea anul acesta să strălucească în lumina diversității sale” (știrile principale din Austria, ORF)
Cotidianul britanic The Independent include Timișoara în lista destinațiilor de city-break recomandate pentru anul acesta, alături de orașe ca Helsinki, Liverpool sau Miami.
Interesul presei internaționale pentru Timișoara este o oportunitate istorică pentru noi. Prin promovarea internațională a Timisoarei redevenim magnet de prosperitate și creativitate și aducem vizitatori, investitori și studenți în oraș. Imaginea noastră ca oraș curajos, divers și inovator redefinește locul României pe harta Europei. Asta este miza acestui an.”