Polițiștii locali din Timișoara au un nou instrument pentru a-și face treaba mai rapid și mai eficient. Instituția a cumpărat 8 tablete și 2 imprimante mobile, toate, dotate cu o aplicație care oferă suport pentru creșterea operativității polițiștilor locali din cadrul Serviciului Inspecție Comercială și are ca rezultat eficientizarea documentării și verificării în timp real a datelor de identificare ale firmelor, a situației contravenționale a acestora.
„Prin intermediul aplicației, documentele întocmite sunt mai ordonate, mai lizibile și mult mai usor de înțeles de către beneficiarii care sunt subiecți pentru actele și faptele de comerț verificate, De asemenea, implementarea acesteia va duce la descongestionarea frecvenţei radio a staţiilor emisie/recepţie pentru transmiterea unor posibile urgenţe sau a altor informaţii ce privesc desfăşurarea activităţii poliţiştilor locali, la eliminarea timpilor alocaţi pentru transmiterea datelor privind verificarea datelor în bazele de date aflate la dispoziția serviciului, îmbunătățirea comunicării între polițiștii locali din cadrul serviciului și evident creșterea eficienței polițiștilor locali”, a transmis Poliția Locală.
Noua aplicație reduce și costurile, dar și deplasările agenților pe teren. „Totodată, prin implementarea acestei aplicații, se reduc deplasările suplimentare realizate pentru documentare ceea ce duce la reduceri ale cheltuielilor de funcționare, de personal, logistica, etc, eliminarea greşelilor privind datele de identificare, în special a celor cu semnificație deosebită a căror înscriere eronată constituie, în instanțele de judecată, motiv de nulitate absolută a proceselor verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor, conform legislației, eliminarea omisiunilor, documentele fiind validate numai atunci când toate rubricile impuse de lege sunt completate”, mai explică Poliția Locală.
În funcție de buget, numărul echipamentelor folosite va crește în viitor.