Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă că a semnat contractul pentru expertiza tehnică a materialelor de construcţii folosite pe şantierul lotului 2 din tronsonul de autostradă Lugoj – Deva.
Testele sunt necesare după ce, anul trecut, consultatul proiectului a descoperit mai multe note de neconformitate. Autorităţile au suspiciuni că, pe acest lot din autostrada A1 s-au folosit materiale necorespunzătoare cu caietul de sarcini. De asemenea, pe şantier au fost probleme. O parte din taluz a început să o ia la vale, iar o bucată din terasament s-a prăbuşit.
Pentru contractul „Expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului „Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”, CNADNR va plăti puţin peste 130.000 de lei. Rezultatele ar trebui să fie definitivate în decurs de 2 luni.
„După experiența cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie, am hotărât ca pentru lotul II al autostrăzii Lugoj – Deva, km 27+620 – km 56+220, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuției și calității acestui lot. Așteptăm detaliile acestei expertize, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte și mai bune pentru derularea într-un ritm susținut a contractului, în vederea finalizării acestui lot”, a declarat Cătălin Homor, director general al CNADNR SA.
Lotul 2, cuprins între Traian Vuia şi Coşeviţa, de 28,6 kilometri, costă 128 de milioane de euro.