Despre infrastructura rutieră proastă din Reşiţa se pot scrie romane întregi, iar în ultimii 20 de ani orice investiţie s-a dovedit inutilă, pentru că şoselele sunt pline de gropi şi de denivelări. Ei bine, primarul Popa a aflat de ce. A comandat o expertiză tehnnică pentru mai multe tronsoane de străzi şi, cu ajutorul inginerilor constructori din Timişoara, a descoperit că lucrările au fost făcute prost încă de la început.
În primul rând, constructorii au descoperit că stratul de asfalt tunat este şi cu 75% mai mic decât cel din caietul de sarcini. De asemenea, calitatea materialelor de construcţii este una neconformă cu normele în vigoare. Vorbim de străzi din zona Triaj şi din Oraşul Vechi, asfaltate în 2013. Garanţia a trecut, garanţia de bună practică a fost returnată constructorilor, iat bugetul local a rămas în pagubă.
Acum autorităţile încearcă să recupereze prejudiciul sau să oblige firmele să refacă lucrarea. Dacă nu se înţeleg, se ajunge la proces.
„Pentru că expertiza nu ne dă date financiare, Primăria Reşiţa va comanda şi o expertiză financiară pentru a vedea cu ce sume ne îndreptăm împotriva celor care au executat lucrările. Vom încerca o rezolvare amiabilă, cum ar fi să refacă stratul de asfalt. Vom putea şi pe cale judecătorească să ne recuperăm prejudiciul”, spune Nelu Popa, primarul Reşiţei.
Cele două firme care au făcut lucrările pe străzile expertizate au băgat în buzunar 12 milioane de euro. Banii s-au dus, la fel şi asfaltul, iar recuperarea prejudiciului înseamnă un drum anevoios. Însă edilul şef încearcă să evite astfel de situaţii pe viitor.
„De acum înainte, la orice lucrare care se va face în acest oraş nu se vor lua mostre după ce lucrarea este făcută ci în timp ce se execută lucrarea, pentru a evita aceste situaţii”, spune primarul.