Ce nu au înțeles șoferii de taxi din Timișoara este că șoferii de la Uber plăteasc și ei taxe la fel ca orice angajat sau persoană care face profit în România. Singura diferență este că tarifele pacticate nu sunt la fel de mari și mașinile mult mai noi și curate.
Vicepreședintele Camerei Deputaților le ia apărarea șoferilor de la Uber.
„Avem datoria să respectăm dreptul la muncă și tratamentul fiscal egal al tututor celor care muncesc în activități de taximetrie și transport persoane de tip rideshare, chiar dacă apar diferențe de tarife ale serviciilor de piață prestate de aceștia, provenite din competitivitatea și tipul de business”, spune deputatul liberal Marilen Pirtea, vicepreședinte al Camerei Deputaților.
În răspunsul pe care Ministerul Finanțelor Publice l-a formulat la interpelarea pe care deputatul liberal a adresat-o în Parlament se precizează faptul că veniturile obținute de persoanele fizice care realizează transport privat prin aplicația UBER beneficiază de un tratament fiscal care nu este diferit de cel aplicabil veniturilor obținute de angajații altor societăți de taximetrie.
Pirtea susține că: ”libera concurență și competitivitatea sunt principii care reglează uniform piața europeană a serviciilor de transport în sistem de taximetrie și transport persoane rideshare, iar specificul de operare comercială a celor două tipuri de societăți fac posibile diferențe de costuri, reflectate în tarifele finale aplicate. Cu toate acestea, toate societățile plătesc impozit pe profit, reglementat de Codul fiscal, iar toți angajații acestor societăți, indiferent că sunt de taximetrie sau de ridesharing, plătesc impozite similare, reglementate de Codul muncii”, adaugă liberalul.