O tânără care și-a cumpărat recent un apartament în Timișoara a povestit câteva din situațiile întâmpinate în ultima perioadă. Ea a decis recent să cumpere o locuință, apartament cu două camere, pe care l-a achiziționat mobilat parțial.
Tânăra a fost nevoită să cumpere electrocasnice, mașină de spălat, frigider și aragaz. Când a mers la magazin să cumpere aragazul, a întâlnit o situație tipic românească.
S-a dus alături de tatăl ei s-o ajute să aleagă modelul. Nu mică le-a fost mirarea celor doi să descopere în magazin că aragazul, care a costat 750 de lei, deși un produs dedicat racordării la gaz, nu vine cu furtun inclus.
Nelămurit de chestiune, bărbatul a întrebat de unde poate să cumpere un asemenea furtun. Vânzătoarea de la magazinul de electrocasnice i-a trimis la un alt magazin cu materiale de construcții și produse pentru casă și grădină.
„Cum adică tu vinzi aragaz, si nu vinzi cu el și furtun? Electrocasnicele nu ar trebui să vină complet utilate? De ce trebuie să mă duc în altă parte să cumpăr, păi aici am venit degeaba? Am cumpărat aragaz ca să mă uit la el?”, a spus bărbatul suprins.
Ultima oară când bărbatul și-a cumpărat un aragaz a fost prin 2000.
Ba mai mult, furtunul despre care vânzătorul i-a spus că e retractabil și că se poate întinde până la un metru a fost atât de dur încât s-a extins foarte greu. Bărbatul a trebuit să tragă de el cât a putut. „Dacă era o femeie, nu ar fi reușit să-l întindă decât dacă era culturistă”, a menționat acesta.
Misterul costului de manipulare
O altă aventură, întâlnită de această dată de fiica bărbatului, costul surpriză de manipulare. Fata își cumpărase saltea, tot de la același magazin de produse pentru casă și grădină. Și-a ales salteaua, costa 670 de lei.
A mers la casă să achite, transportul o costa 50 de lei, după cum au informat-o casierițele. Apoi a trebuit să meargă la biroul pentru livrări. A găsit, până la urmă, și biroul pentru livrări. Când a dat adresa pentru livrare, angajatul i-a spus că n-o s-o ducă decât până în fața blocului, iar dacă vrea să fie urcată până sus, trebuie să plătească un cost adițional pentru manipulare, în funcție de etaj și de greutatea produsului. Funcționarul o trimise apoi la Biroul de Informații.
Tânăra s-a întors înjurând în magazin. La biroul de informații i s-a spus că nu trebuia să-i fie încasat transportul de 50 de lei. Tânăra ar fi avut nevoie de „transport gold”, care a costat-o 191, 90 de lei, care include transport până în fața blocului, plus cost de manipulare până la etajul 10, fiindcă salteaua nu încape în lift.
„Pe mine nu m-a deranjat neapărat că a trebuit să plătesc mai mult, m-a deranjat faptul că n-am fost informată direct de la casă ce și cât trebuie să plătesc de la început. Nu mă încasezi și apoi mă trimiți la un alt birou, de unde aflu că m-ai încasat greșit și apoi sunt trimisă la un alt birou, de unde aflu că trebuie să plătesc 200 de lei… ca apoi să mă trimită din nou la biroul de unde m-am întors”, a spus Ioana, tânăra indignată.
Câteva zile mai târziu când salteaua a ajuns, livratorii magazinului respectiv au aflat direct de la tânără că trebuie să urce până la etaj. Ei n-aveau niciun document care să-i informeze. Ba mai mult, adresa blocului era scrisă greșit pe factură.
Unul dintre bărbații de la livrări s-a supărat când a auzit că trebuie să urce salteaua până la etajul 10. Tânăra le-a explicat că a plătit costul de manipulare, iar bărbatul i-a explicat tinerei că din tot costul de manipulare plătit, lui i se adaugă la salariu un bonus de… 15 lei, în condițiile în care livratorii sunt cei care ridică produsul și-l duc până la etajul dorit, pe scări.
Livratorii s-au mișcat repede, spune tânăra. Nu le-a luat decât vreo 10 minute să urce, iar fata le-a lăsat și ea un bacșiș, pentru tot efortul.