Consilierul local Dan Diaconu trage un semnal de alarmă. Mai sunt doar câteva zile în care proprietarii de business-uri care și-au închis activitatea pot depune actele pentru a beneficia de reducerea impozitului pe clădiri.
Problema este, susține Diaconu, că proeictul aprobat de Consiliul Local Timșoara nu este nici acum publicat, cee ce îl face nul. „Știți știrile alea cu o facilitate aprobată care nu s-a aplicat niciodată? Friendly reminder: cam în acest pericol ne aflăm noi acum, într-o situație în care cei mai afectați de pandemie să nu poată beneficia de facilitățile cuvenite. O hotărâre de consiliu local, pentru a avea efect și mai ales pentru ca cineva să o cunoască și să beneficieze de ea trebuie publicată.
În 18.11 s-a publicat și avizat proiectul cu privire la facilitățile la plata impozitului pentru proprietarii sau utilizatorii clădirilor care au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică sau dețin certificatul pentru situații de urgență. În 27.11, Consiliul Local a aprobat această hotărâre. În 10.12 Hotărârea nu e publicată pe site-ul Primăriei. Sper că măcar a plecat spre Prefectura, la controlul de legalitate. Termenul pentru depunerea cererilor este: 21 decembrie – cu alte cuvinte mai sunt 6 zile lucrătoare”, este semnalul tras de consilierul local.
Industria ospitalității a cerut reducerea sau anularea impozitului datorat pe clădiri, în condțiile în care multe afaceri s-au închis sau au funcționat doar cu terasele, ceea ce a dus la scăderea veniturilor.