Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara a finalizat procedura de licitație deschisă pentru atribuirea acordului-cadru de servicii având ca obiect „Serviciul de plată a impozitelor și taxelor locale prin terți” și a fost semnat contractul cu Poșta Română pentru ca timișorenii să poată plăti taxele și impozitele locale la cele 18 oficii poștale din oraș.
Acordul cadru are o durată de 48 de luni, cu contracte subsecvente anuale, iar valoarea maximă a comisionului plătit de primărie este de 4 milioane de lei pentru cei patru ani
(4.142.838,42 lei).
Astfel, de luni, 12 decembrie 2022, contribuabilii timișoreni persoane fizice vor putea achita la poștă taxele și impozitele locale.
Din 16 septembrie 2022 nu s-au mai încasat în cadrul oficiilor poștale taxele și impozitele locale. Finalizarea achiziției serviciilor de plată a fost întârziată de necesitatea obținerii unor clarificări de la Agenția Națională de Integritate, cât și de la Agenția Națională de Achiziții Publice, care au formulat mai multe solicitări legate de anumite aspecte legale ce privesc unul dintre ofertanții la această licitație, fapt pentru care perioada de derulare s-a prelungit până la lămurirea acestora.
Precizăm că din 26.12.2022 până în 13.01.2023 programul cu publicul al Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara va fi suspendat, dar amenzile, taxele speciale și alte taxe locale, cum ar fi taxa de achitare a domeniului public vor putea să fie plătite și în această perioadă la oficiile poștale.