Semnate şi parafate cu ştampila societăţii de salubrizare a municipiului Beiuş, Edilul SA, bileţelele pentru combustibilul „de protocol” plecau fără număr spre benzinăria cu care aceasta avea contract de furnizare. Hârtiuţele erau completate olograf – „cantitatea de combustibil x în litri, inginer Mlendea-Căluş Petru” – şi apoi erau ataşate la facturile pe care pompagiii le returnau spre decontare. Totul pe spinarea beiuşenilor!
Aşa reiese din rechizitoriul întocmit de procurorii Parchetului Beiuş pe numele primarului Petru Mlendea-Căluş, acuzat că pe vremea când conducea societatea Edilul, îşi alimenta maşina proprie, dar şi pe cele ale altor VIP-uri locale, din bani publici. Ziarul Bihoreanul prezintă detalii exclusive din actul de inculpare, care dezvăluie şi alte matrapazlâcuri rămase încă în atenţia procurorilor, unul vizându-l pe cel mai penal primar pe care l-a avut vreodată Beiuşul, Adrian Domocoş.
Rechizitoriul trimis instanţei de judecată pe 17 octombrie 2018 descrie în detaliu modul în care, cât timp a fost director la Edilul, Petru Mlendea-Căluş îşi obliga subalternii să umfle consumul parcului auto al societăţii pentru a acoperi gaura provocată prin reorientarea combustibilului oferit mai-marilor oraşului.
Ştabii beiuşeni mergeau la benzinărie cu bileţele completate de mână şi semnate de Mlendea, având înscrise cantitatea de carburanţi şi o parafă a societăţii de salubrizare. Pompagiii preluau biletul, alimentau maşina, iar apoi ataşau hârtia la factura emisă lunar către Edilul, spre decontare.
Pentru a ascunde „protocoalele”, angajaţii firmei înscriau combustibilul în fişele de consum ale maşinilor şi utilajelor acesteia. Au existat mai multe modalităţi de falsificare a foilor de parcurs, spun procurorii. Pe de o parte, se umflau cantităţile cu care erau alimentate utilajele în aceleaşi zile cu maşinile VIP-urilor, iar pe de altă parte se falsificau foi de parcurs pentru vehiculele care nici măcar nu ieşeau din garaj.
Citește continuarea anchetei pe ebihoreanul.ro