Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș a menționat faptul că organigrama instituției este una „stufoasă”.
„Momentan nu am o analiză clară cu privire la activitatea fiecărui angajat al Consiliului Județean. (…) Este o organigramă, din perspectiva mea, stufoasă, care pierde din ritm, din decizie și din cadență. Îmi doresc să nu mai facem concurență mediului privat. Aș vrea să nu mai avem angajați doar de dragul de a avea angajați.
Bineînțeles, aș vrea ca oamenii performanți, indiferent de culoarea lor politică, să rămână aici, iar în egală măsură, vor pleca toți cei incompetenți, indiferent de culoarea lor politică sau de cine i-a adus”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
Consiliul Județean Timiș are peste 2.000 de angajați, în structurile din subordine. „Cheltuim extrem de mulți bani pe salarii. Suntem convinși că vom reuși să creștem eficiența, dar și asistența. În același timp vrem să recuperăm și bani. (…) Este obligatoriu să eficientizăm și cheltuielile bugetului propriu al Consiliului Județean, pentru a avea bani de cofinanțări și de noi investiții”, a declarat Alfred Simonis, întrebat de reporterul Banatul Azi.
Alfred Simonis este de părere că Timișul trebuie să facă un efort pentru a se gestiona, dar și a obține finanțări de la bugetul de stat.
De asmenea, președintele CJT își dorește și o implementare mai rapidă a deciziilor privind proiectele. „Atunci când ai o structură stufoasă, piramidală, iar o decizie luată «de sus» trebuie avizată până la «a zecea mână», se pierde din timp”, a declarat Alfred Simonis.
Bineînțeles, decizia disponibilizărilor se va face în urma unui audit unde se va analiza activitatea fiecărei structuri.
Se va renunța la serviciile care pot fi externalizate, fără ca restructurarea să afecteze performanța instituției, după cum este de părere președintele CJT Alfred Simonis.