CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat-o în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică, anunță Asociația Pro Infrastructură.
Vorbim despre cei 13,16 kilometri rămași nefinalizați din lotul 2. „Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact. Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.
Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva”, este semnalul tras de membrii Asociației.
În septembrie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat că România trebuie să realizeze o parte din coridorul pan-european, până în 2030, în caz contrar se pierd fondurile atrase pentru loturile de autostrăzi date deja în folosinţă. Din acest corridor face parte și autostrada Lugoj-Deva.