2.1 C
Timișoara
luni 23 decembrie 2024

Scrisoare de la o timișoreancă: Mințile luminate cu lanterna din STPT

UPDATE: Reacția STPT „Frecventa mijloacelor de transport în comun este data și de gradul de încărcare al acestora. În general, când exista solicitări de suplimentare pe unele linii din partea publicului călător, procedam la suplimentarea acestor linii. La fel de adevărat e ca sunt cazuri în care nu putem suplimenta din cauza lipsei de personal de bord. După cum se știe, suntem într-o permanentă campanie de angajare de șoferi și vatmani”, ne-a transmis reprezentanții STPT.
O timișoreancă a transmis pe adresa reacției Banatul Azi o scrisoare de indignare față de transportul în comun și nu numai, din Timișoara. Femeia critică aspru modul de circulație al STPT și subliniază nevoia reală de modernizare pentru că altfel, mașinile personale vor rămâne prima alegere pentru localnici și nu vom scăpa niciodată de poluare. Redăm scrisoarea integral:
„Mințile luminate cu lanterna din birourile STPT
Este miercuri dimineața, ora 09:50. Sunt în Giroc, într-un cartier rezidențial nou la doi pași de Timișoara. Trebuie să ajung la muncă în jurul orei 10:30. Mă uit pe aplicația transportului în comun și văd că Expresul 3 ajunge la marginea Girocului la 10 și 12 minute. Foarte bine, îmi spun! Am timp să ajung pe jos până acolo și prefer acest mijloc de transport în comun pentru că mă lasă foarte aproape de locul de muncă. Ajung în stație și aștept. Autobuzul ajunge la ora programată. Se deschid ușile, mă așez și aștept. Șoferul se ridică și dă să iasă.
Avem mica discuție:
– Nu vă supărați, în cât timp porniți?
– La 11 fără 20.
– Adică staționați aici 25 de minute???
– E pauză. Acesta este programul. Nu pot să nu îl respect.
Rămân stupefiată. Cum se poate într-un oraș de cinci stele, miercuri dimineața la ora 10:00, să circule autobuzele la interval de jumătate de ora?!?!?! Așa se circulă între sate și orașe, la intervale de jumătate de oră, deși STPT și minunata administrați locală (care are nevoie de medicamentație) se laudă pe unde apucă cu numărul mare de mijloace de transport în comun. Mă gândesc la bietul șofer, lăsat să se descurce cu cetățenii nervoși, că trebuie să respecte un program gândit de niște minți luminate cu lanterna în birourile STPT.
Îi urez spor la treabă și pornesc pe jos. Însă știu că orașul ăsta nu se dezvoltă în beneficiul pietonilor ci pentru mașini. Trotuarele înguste de pe traseu sunt ocupate de mașini, la trecerile de pietoni aștepți minute bune să traversezi, soarele te necăjește pentru a administrația asta taie copaci pentru a lărgi străzi că doar ”dă bine la șoferi”.
Mirosurile întâlnite în drum sunt de gunoi și canal. Așadar, cum poți, administrație locală, să ai pretenții că tu lupți să reduci poluarea când mersul pe jos sau cu mijlocul de transport în comun sunt descurajate zilnic. Iubesc orașul acesta, dar parcă în alte țări din Occident orașele sunt mult mai prietenoase cu mediul, cu natura și cu transportul alternative nepoluant. Motiv de plecare?”
Dacă și dumneavoastră ați trecut prin situații similare sau doriți să sesizați un caz, așteptăm mesajele dumneavoastră la adresa de mail a redacției, contact@banatulazi.ro, sau pe Facebook, pagina Banatul azi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Alte subiecte :

Un bărbat de 31 de ani a ajuns la spital în urma unui accident petrecut pe o șosea din Timiș

Un accident s-a petrecut între localitățile Șoșdea și Tomnatic. Un soșer cu vârsta de 31 de ani a pierdut controlul volanului, a ieșit de...

Cât câștigă un muncitor necalificat care se angajează la multinaționalele din Timișoara?

Mesajul unui tânăr enervat că în Timișoara o companie multinațională angajează muncitori necalificați, ca operatori în producție, oferind venituri lunare în jurul a 4.000...

Citește și :