Obișnuiești să ajungi târziu la birou? Sau îți pierzi dimineața verificând emailurile? Specialiștii avertizează că primele ore ale dimineții sunt foarte importante pentru productivitatea de care vom da dovadă în ziua de muncă. Iată câteva greșeli care îți afectează eficiența la locul de muncă.
Îți incepi ziua cu cea mai simplă sarcină. Pe măsură ce orele trec, nivelul de energie și de concentrare scade. Așa că profită de puterea pe care o ai dimineața după un somn odihnitor și rezolvă task-urile dificile, este sfatul oferit de jurnaliștii de la Independent.
Multitasking-ul este o altă greșeală la care suntem predispuși dimineața. Încurajat de energia pe care o ai la primele ore, te simți în stare să rezolvi mai multe sarcini în același timp. Șansele să și reușești sunt mici. Specialiștii îți recomandă să faci o listă de priorități și să le rezolvi pe rând.
Lași problemele personale să îți consume energia. Când ești la muncă, nu trebuie să te lași copleșit de gândurile negative. Dacă mintea îți zboară la cearta pe care ai avut-o cu partenerul, șansele să realizezi obiectivele pe care locul de muncă ți le impune scad.
Încerci să eviți rutina. Greșit. Rutina este bună. Cel puțin la locul de muncă. Dacă îți pierzi timpul încercând să te hotărăști ce să faci în prima ora de când ai ajuns la muncă, eficiența ta scade. Astfel, îți este de folos să ai o rutină și să știi exact ce ai de făcut.
Ședințele programate dimineața sunt o pierdere de vreme, susțin specialiștii. Acestea trebuie programate în a doua parte a zilei, pentru că implică un consum redus de energie. Dimineața este recomandat să o ocupăm cu rezolvarea proiectelor complicate.
Îți pierzi dimineața răspunzând la emailuri. Rezolvă-le doar pe cele importante și de restul ocupă-te mai târziu. Astfel, vei economisi timp prețios pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu care necesită concentrare.