8.1 C
Timișoara
joi 28 noiembrie 2024

Rezultatele comunicării Programului Cultural Național Timișoara – Capitală Europeană a Culturii 2023 (Perioada 2022-2024)

Timișoara, 28 noiembrie 2024 – Programul Cultural Național Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023 continuă să își lase amprenta asupra orașului, dar și asupra întregii Europe. În perioada 2022-2024, Timișoara a devenit un centru vibrant al inovației culturale, aducând împreună oameni din diverse colțuri ale lumii și consolidându-și statutul de hub cultural european. Comunicarea programului a făcut ca impactul lui să fie vizibil atât în rândul publicului local, cât și în rândul vizitatorilor din țară și din străinătate, iar evenimentele și proiectele desfășurate au fost accesibile unei audiențe diverse și extinse.

Audiența și implicarea publicului
Una dintre misiunile Asociației Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023 a fost derularea comunicării programului cultural prin fonduri alocate de Ministerul Culturii, la care s-au adăugat fondurile private atrase prin parteneriatele strategice și fondurile constituite din cotizațiile anuale ale membrilor AGA (inclusiv autoritățile publice locale: Primăria Municipiului Timișoara și Consiliul Județean Timiș).
Pe lângă locuitorii orașului, programul a atras vizitatori din țară și străinătate (îndeosebi din țări europene), dar și din comunități culturale de pe alte continente.

Astfel, toate aceste fonduri au permis constituirea unui program de comunicare accesibil tuturor operatorilor culturali, prin care au avut acces la prezentarea evenimentelor pe site-ul oficial (www.timisoara2023.eu), publicarea detaliilor în newsletter-ul săptămânal cu peste 5000 de abonați, folosirea a 9 panouri de tip backlit, 2 de tip mesh și 8 ecrane led; de asemenea, în cartierele din oraș au fost amplasate 8 cuburi cu dimensiunea de 2m x 2m cu programul lunii, iar afișe și flyere au fost împărțite lunar de către voluntarii TM2023; toate aceste acțiuni au generat audiențe lunare pe plan local de aproximativ 300.000 de persoane care au aflat despre evenimentele din programul oficial TM2023.
În țară s-a desfășurat o amplă campanie de promovare a Timișoarei în context cultural, diseminând informații despre cele mai importante evenimente ale programului official și îndemnul de a alege Timișoara pentru un city-break cultural; materialele au fost vizibile cu precădere în marile centre culturale, cum ar fi: București, Sibiu, Oradea, Deva, Arad, Cluj și Craiova, generând o audiență de peste 5.000.000 de persoane.

Audiența digitală
De asemenea, un număr semnificativ de persoane au aflat despre Timișoara și activitățile sale culturale din mediul online. Platformele digitale și rețelele sociale au fost un canal esențial pentru promovarea programului cultural, contribuind la creșterea audienței internaționale. Aproape 1.000.000 de utilizatori unici au interacționat direct cu conținutul digital creat pe conturile Social Media, iar campaniile de promovare online au ajuns la o audiență globală de aproximativ 30 de milioane de persoane. De asemenea, Timișoara a reușit să capteze interesul presei internaționale, având o acoperire semnificativă în publicații prestigioase (New York Times, Financial Times, La Stampa, El Pais, Le Monde, Time etc.) și canale media din toată Europa. În perioada 2023-2024, totalul jurnaliștilor români și străini care au vizitat Timișoara la invitația Asociației este de 480, din care 140 au fost din țări precum Franța, UK, Grecia, Cipru, Bulgaria, Polonia, Germania, Austria, Ungaria, Spania; totalul aparițiilor din presă a însemnat 6237 de materiale (presă scrisă, materiale radio și TV) care au generat o valoare media de peste 44 de milioane de euro.

Diversitatea audienței
Un alt aspect remarcabil al programului Timișoara 2023 a fost diversitatea audienței. Evenimentele au fost atent concepute pentru a atrage toate categoriile de public, de la copii și tineri, la seniori, profesioniști în domeniul cultural și turiști din afaceri. Prin proiectele educaționale, expozițiile interactive și activitățile de tip „open door”, Timișoara a fost un punct de întâlnire pentru oameni din toate colțurile lumii, facilitând interacțiuni interculturale care au consolidat coeziunea socială.

Perspective pentru perioada 2025-2026
Pe măsură ce programul continuă până la finalul lui 2024 prin componenta Legacy TM2023, Timișoara se pregătește pentru noi provocări și oportunități. Un accent deosebit va fi pus pe durabilitatea proiectelor implementate, pe aprofundarea colaborărilor internaționale și pe dezvoltarea de noi programe culturale care să adreseze nevoile comunității și să sprijine inovația în domeniul cultural.

„Timișoara, Capitală Europeană a Culturii, a devenit un simbol al unității și diversității culturale. Proiectele și evenimentele din cadrul acestui program au reunit oameni din diferite colțuri ale lumii, iar impactul lor se va resimți și în anii următori. Ne propunem ca această experiență să continue să inspire și să construiască punți de legătură între culturi, generând un impact pozitiv pe termen lung pentru Timișoara și întreaga regiune”,
a declarat Ovidiu Megan, Director Executiv al Asociației Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în 2023.

Comunicarea Programului Cultural Național Timișoara Capitală Europeană a Culturii 2023 este un proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii.

Alte subiecte :

Un medic de excepție din Timis s-a stins. A fost fondatorul ,,Patronatului Medicilor de Familie” din județ

"Cu profund regret, Patronatul Medicilor de Familie Timis anunta trecerea in nefiinta in data de 28 noiembrie 2024 a colegului nostru, Dr. Sarbovan Vlad...

Doi tineri au incendiat o casă în Timiș, duminică în amiaza mare

Doi tineri au incendiat în miezul zilei o casă din Lenauhaim! S-a întâmplat chiar în ziua alegerilor, în jurul amiezii.  Este vorba despre o casă...

Citește și :