Revoluţia din Decembrie 1989 se conturează ca principal brand al Timişoarei 2021- Capitală Culturală Europeană, mai ales pentru turiştii străini, în timp ce Asociaţia Timişoara 2021 CCE doreşte şi extinderea evenimentelor „must see” în extrasezon, pentru a atrage turiştii pe parcursul întregului an, a declarat Simion Giurca, consultant de turism al Asociaţiei Timişoara 2021 CCE.
Fost şef al Biroului de promovare turistică a României de la Viena, Simion Giurca, a afirmat în cadrul primei Conferinţe naţionale pentru incoming, care a avut loc la Timişoara, că nu doreşte un brand pentru turiştii români şi altul pentru cei străini, ci vrea tratament egal pentru toţi.
„Am citit foarte multe articole în presă, am urmărit cataloage de firme străine care ne recomandă, blogeri din toată lumea, am făcut sondaje pe pieţe internaţionale ca să vedem cu ce ne pot asocia străinii, dar şi românii care se interesează de Timişoara. Nu vreau să facem un brand pentru turiştii români şi unul pentru cei străini, ci vrem să-i tratăm pe toţi în egală măsură. Cuvântul de ordine, când se fac referiri la Timişoara, este Revoluţia, iar în decembrie 2019 împlinindu-se 30 de ani de la acel moment, subiectul a fost reluat. Niciun articol pe care l-am văzut în presa străină nu a omis să spună că Revoluţia Română a început de la Timişoara. Este o valoare de la care vom pleca şi de aceea ne-ar ajuta foarte mult construirea unui Muzeu al Revoluţiei Române, după valorile europene” a afirmat, pentru agerpres.ro, Simion Giurca.
El a explicat că prin evenimente „must see”, care trebuie văzute, se doreşte atragerea turiştilor şi în extra-sezonul estival, în februarie-martie, octombrie-noiembrie, întrucât oamenii vin pentru „a avea trăiri, nu doar pentru a vedea clădiri”.