Reșițenii nu scapă de ”rablele” celor de la Ro-a-tir, contractul cu operatorul privat de transport local fiind prelungit până la achiziția noilor autobuze de către societatea de transport aflată în subordinea Primăriei.
Consilierii locali ai Municipiului Reșița s-au reunit într-o ședință extraordinară. Primul punct pe ordinea de zi a fost un proiect de hotărâre care prevede prelungirea contractului cu firma privată de transport local, SC Spediton Ro-a-Tir SRL, contract care expira în august 2017.
Primarul Ioan Popa și-a propus încă de la preluarea mandatului să scape de operatorul privat de transport local și să treacă transportul în subordinea Primărie.
”Noi ne dorim cât mai repede să reziliem contractul cu Ro-a-Tir, având în vedere că subvențiile pe care le plătim la tranport pentru orice gen de persoane: cu dizabilități, pensionari, și vor veni probabil și elevii, dacă veți fi de acord, din toamnă, sunt sume mari și aș vrea să intre mai degrabă într-o companie care este companie a Consiliului Local și a Primăriei Reșița decât o companie privată”, a spus Popa.
Licitația pentru autobuzele second hand care îi vor transporta în viitorul apropiat pe reșițeni s-a încheiat, iar edilul a menționat că începând cu data de 16 august vor fi vizitate firmele care s-au calificat la licitația pentru achiziția de autobuze.
”Se merge la Iași, iar săptămâna viitoare o să meargă o delegație în Germania și Olanda. Noi suntem foarte optimiști și sperăm că în decurs de 3 săptămâni, o lună de zile, maxim, sau cel târziu la jumătatea lunii septembrie să ajungă autobuzele aici și dacă ne mișcăm foarte rapid cu omologarea, cu testele și cu înmatricularea, poate că în a doua parte a lunii octombrie să fim gata de a opera”, a mai spus Ioan Popa.
Firma de transport local va mai opera un timp în Reșița. Data exactă la care noile autobuze cumpărate de administrația locală vor fi pe traseu este una nesigură, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2018.
Societatea de Transport Urban Reșița va cumpăra 9 autouze mici la un preț de 29.500 de euro pe bucată și 9 autobuze lungi la prețul de 44.000 de euro/ bucată, fără TVA. Acestea vor opera până la finalizarea proiectului privind reintroducerea tramvaiului în Reșița.