Problemele se ţin lanţ pentru constructorii autostrăzii care traversează vestul României. În Banat, mai sunt în lucru 3 loturi din tronsonul Lugoj – Deva. Potrivit ministrului Transporturilor, Dan Costescu, aici vor putea fi exploataţi anul acesta 60 de kilometri de şosea rapidă.
„Se va lucra pe Lugoj-Deva. Acolo vom avea rezultate bune, pentru că sunt practic nişte şantiere unde proiectul este matur, unde se poate face absorbţie. Pe tronsonul II vom avea posibil de finalizat în jur de 15 kilometri. Pe tronsoanele III şi IV, 21 şi, respectiv, 27 de kilometri, pe tronsonul IV sunt acele probleme pe care le ştim cu toţi, cu peştera de lilieci, cu stâlpul de la Electrica şi cu halda care dă o oarecare instabilitate, dar cu o organizare bună şi cu o soluţie tehnică eficientă s-ar putea suporta aceste probleme şi putem să avem cei 21 de kilometri daţi în funcţiune până la sfârşitul anului”, a declarat Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Loturile aflate în execuţie se întind pe mai bine de 70 de kilometri. Lucrările au început în 2013, iar termenul prevăzut în contractul iniţial era luna mai a anului 2016. Niciunul din cele trei loturi nu va fi finalizat însă la termenul convenit.
Toate cele trei firme de construcţii s-au lovit de probleme. Iar acum proiectele, decontate de Uniunea Europeană, au fost modificate şi statul va trebui să acopere aproximativ 180 de milioane de lei pentru finalizarea lor.
Costurile de construire a celor trei loturi dintre Lugoj şi Deva sunt oricum substanţiale. Lotul 2, cuprins între Traian Vuia şi Coşeviţa, de 28,6 kilometri costă 128 de milioane de euro. Cei 21 de kilometri de asfalt ai lotului 3, dintre Coşeviţa şi Ilia, au un cost de construire de 132 de milioane de euro, iar ultimul lot, dintre Ilia şi Şoimuş, de 22 de kilometri, are alocat un buget de aproximativ 110 milioane euro.