Profesorii membri ai Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, dar şi reprezentanţi ai personalului nedidactic, poartă, de marţi, banderole tricolore, în semn de protest faţă de situaţia din învățământ.
Printre solicitările profesorilor se numără finalizarea până la sfârșitul lunii martie a celor 3 legi ale educației promise de guvernul Dăncilă și „calcularea corectă a sporurilor și indemnizațiilor la nivelul salariilor în plată”.
„Este momentul să spunem răspicat: Nu se mai poate! Nu mai putem să ne batem joc de viitorul acestei ţări! Nu este un protest împotriva unei singure persoane – este un protest împotriva tuturor celor care, în loc să caute soluţiile pentru creşterea calităţii, subminează prin toate mijloacele sistemul educaţional. În condiţiile în care noi nu ne implicăm să rezolvăm problemele din învăţământ, nimeni din afara lui nu o va face. Haosul creat de legislaţie a dus la o stare conflictuală generală, care produce efecte negative. De la bucătăreasa – care are salariul mai mic decât un muncitor calificat – şi până la profesorul – care a ajuns să fie înjunghiat pentru că şi-a permis să lase un copil repetent, cu toţii simţim starea de nesiguranţă, de incertitudine, care s-a propagat la nivelul întregii societăţi româneşti”, a declarat Marius Ovidiu Nistor, preşedintele FSE „Spiru Haret”, citat într-un comunicat de presă.
Iată care sunt cererile formulate de sindicat:
- elaborarea pachetului legislativ pe educaţie – cu termen 31 martie, conform Acordului încheiat între federaţiile sindicale din învăţământ şi Guvernul României;
- majorarea costului standard per preşcolar/elev -faţă de lipsa acută de resurse umane, materiale şi financiare;
- respectarea parteneriatului social;
- asigurarea personalului didactic de predare calificat;
- plata, în regim de urgenţă, a tuturor sumelor rezultate din sentinţele judecătoreşti definitive, anterioare datei de 31 decembrie 2018 (care, conform Acordului, trebuia realizată până la 31 ianuarie 2019);
- calcularea corectă a sporurilor şi indemnizaţiilor la nivelul salariilor în plată; stoparea violenţei în unităţile de învăţământ;
- asigurarea profesorilor de sprijin, a consilierilor psihopedagogi, precum şi a finanţării suplimentare pentru unităţile de învăţământ de masă cu clase în care sunt înscrişi copii cu cerinţe educaţionale speciale;
- instrumente reale, aplicabile în situaţiile în care cadrele didactice nu dau dovadă de profesionalism, nu au vocaţie, perturbă desfăşurarea întregii activităţi a unităţilor de învăţământ;
- angajarea în mod real a răspunderii pentru prejudiciile aduse şcolii.