O testare masivă a elevilor şi redeschiderea urgentă a şcolilor. Asta e soluţia înaintată de profesorul Mircea Miclea. E una dintre soluţiile care ar putea să salveze România de la un faliment al Educaţiei, de la crearea unor generaţii de analfabeţi funcţionali.
Din perspectiva profesorului Miclea, criteriul de 3 la mie ca argument de bază pentru închiderea şcolilor dintr-o localitate e decizia unui birocrat din Ministerul Educaţiei, care nu are nici în clin, nici în mânecă cu nimic din viaţa reală. Aceste decizii miros a disperare şi a incompetenţă, nu mai e nevoie s-o spunem noi. O şcoală închisă chiar dacă acolo nu s-a înregistrat niciun caz de infecţie cu noul coronavirus este argumentul imbatabil pentru impotenţa autorităţilor.
Întrebat ce ar face în calitate de ministru al Educaţiei acum, profesorul Miclea a plecat de la premisa clară că acest lucru nu ar fi posibil, pentru că niciun guvern nu i-ar aloca 6% din PIB pentru Educaţie. Nu ai cum să faci performanţă la un minister de importanţă strategică fără bani, iar asta profesorul Miclea o ştie cel mai bine. Acesta a insistat pe redeschiderea şcolilor, pe testarea elevilor, pe introducerea unui buget remedial care să acopere meditaţii plătite de stat şi pe diferenţierea salariilor plătite profesorilor, în funcţie de competenţă.
Mircea Miclea: „Aş redeschide şcolile, aş relua testările în şcoli”, „Aş acorda salarii diferenţiate profesorilor”
Miclea: Cu siguranţă n-o să fiu eu numit (ministru – n.n.)pentru că condiţia esenţială este de a se da 6% din PIB pentru Educaţie. Am demisionat pentru că nu mi s-a dat acest procent, prin urmare nu pot să revin. Mi-e greu să cred că vreun premier va avea aplecare pentru Educaţie ca să acorde acest procent care este absolut obligatoriu dacă noi vrem să avem vreun viitor. Dacă nu, cei care o să supraveţuiască – la cules de sparanghel în Germania şi o să trăiască din sparanghel ţara asta. Dar cred că ce ar merita făcut imediat sunt trei lucruri: întâi cred c-aş relua testările la şcoli şi aş redeschide şcolile. Mi se pare că este o mare greşeală să ţii şcolile închise în condiţiile în care datele ştiinţifice abundă cum că nu trebuie închise şcolile. Vă reamintesc doar un număr din „Science” plus datele de la noi de la Ministerul Sănătăţii plus cercetările din Norvegia, Elveţia, Spania, Germania. Bunele practici pe care le vedem la ei. Nu e vorba de opinie personală, e vorba de punerea cap la cap a unor date şi a unor bune practici şi atunci primul lucru este să redeschizi şcolile.
Sursa: zcj.ro