Începutul lunii februarie înseamnă un pas înainte în derularea proiectului “Now What?: Preparing and Empowering Youth Leaving Care. În perioada 6 – 8 februarie s-a desfășurat, la Lisabona, o nouă întâlnire de lucru între partenerii proiectului, întâlnire în cadrul căreia au fost analizate activitățile proiectului și s-a discutat despre calendarul de implementare a rezultatelor proiectului, accentul fiind pus, printre altele, pe activitățile de mentorat ce vor avea loc în fiecare dintre cele patru țări implicate, DGASPC Timiș demarând deja aceste activități.
De asemenea, au fost discutate aspecte referitoare la atelierele de dezvoltare a abilităților pentru o viață independentă, ce vor fi derulate, în cursul verii, cu copiii din centrele de plasament. În paralel, a avut loc un atelier de lucru cu educatorii implicați în acest proiect, fiecare dintre ei vorbind despre experiența proprie în lucrul cu tinerii defavorizați și învățând, totodată, cum să îi ajute pe aceștia să-și valorifice potențialul.
Proiectul a început în luna martie 2018, și are o durată de 24 de luni, până în februarie 2020. Parteneriatul este format din opt instituții și organizații, din patru țări europene: Universitatea de Vest din Timișoara (România – Coordonatorul proiectului – ), Organizația “The Smile of the Child” (Grecia), Athens Lifelong Learning Institute (Grecia), University of Lusofona (Portugalia), University of Tirana (Albania), Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș (România), SOS Satele Copiilor (România) și SOS Villages Albania (Albania).
Obiectivul principal al proiectului „NOW WHAT?” este de a sprijini tinerii care părăsesc sistemul de protecție a copilului în a-și valorifica cât mai bine potențialul. Proiectul va oferi sprijin tinerilor în vârstă de 16-19 ani care sunt fie în îngrijire în sistemul de protecție a copilului, fie au părăsit sistemul. Domeniile în care aceștia vor primi sprijin sunt diverse, și anume: locuire, formare, suport financiar, piața locurilor de muncă, legislație, incluziune socială.