Structurile din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara vor avea un program special cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă, cu asigurarea serviciilor de strictă necesitate pentru cetățeni. Programul adaptat va permite și finalizarea activităților administrative obligatorii la încheierea anului calendaristic.
Instituția Arhitectului Șef (Direcția de Urbanism)
În perioada 18 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea de urbanism. În perioada 18 – 27 decembrie 2024 se asigură DOAR eliberarea actelor și documentațiilor de urbanism.
Camera 12
În perioada 27 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 se sistează activitatea cu publicul.
Activitatea se reia în data de 8 ianuarie 2025.
Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara
În perioada 27.12.2024- 14.01.2025, serviciile furnizate de Direcția Fiscală a Municipiului
Timișoara vor fi asigurate astfel:
Biroul Consiliere Contribuabili și Registratură
VA PRELUA fizic/ online și înregistra declarațiile contribuabililor persoane fizice/juridice privitoare la clădiri și terenuri.
Biroul Evidență Contribuabili și Încasări Bugetare
VA ÎNCASA: taxa judiciară de timbru, taxa zilnică pentru utilizarea temporară a locurilor publice; taxa pentru eliberarea cărții de identitate; taxa pentru eliberarea atestatului de producător; taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională și alte asemenea taxe.
NU VA ÎNCASA impozitele/taxele pe clădiri/ teren, impozitul asupra mijloacele de transport si taxa de afișaj în scop de reclamă și publicitate. Nu va fi disponibil serviciul de depunere a declarațiilor fiscale pe platforma informatică Atlas.
Serviciile de specialitate vor elibera certificate de atestare fiscală doar pentru acele imobile sau mijloace de transport pentru care nu este necesară prelucrarea datelor patrimoniale.
Pentru persoanele fizice, certificatul de atestare fiscală privind impozitele si taxele locale si alte venituri la bugetul local, va fi eliberat în baza evidenței plăților existente la data de 22.12.2024.
Menționăm că cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pentru emiterea cărora este necesară prelucrarea informatică a oricăror date pot fi depuse până în data de 22.12.2024, activitatea de înregistrare a acestor cereri urmând a fi reluată începând cu data de 15.01.2025.
În ceea ce privește bunurile care se înstrăinează, proprietarul trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul. Astfel, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii decembrie a anului fiscal 2024 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/ terenurilor/ mijloacelor de transport, sunt valabile până la data de 31.12.2024.
Direcția de Evidență a Persoanelor
În perioada 21 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025, Direcția de Evidență a Persoanelor va funcționa după următorul program:
Acte de identitate / vize de flotant
Primiri cereri – program normal, conform programărilor online
Eliberări acte de identitate – program normal
Înregistrări nașteri
Primiri acte – program normal, conform programărilor online
Eliberări certificate – program normal
Înregistrări căsătorii – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată.
Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2025 este 18 ianuarie 2025, iar actele se vor depune din data de 8 ianuarie 2025, cu programare online.
Înregistrări decese:
21, 22 decembrie 2024 – program normal;
23 decembrie 2024 – 10:00 – 12:00;
24, 25 decembrie 2024 –––––
26 decembrie 2024 – 9:00 – 12:00;
27 – 29 decembrie 2024 – program normal;
30 decembrie 2024 – 10:00 – 12:00
31 decembrie 2024 –––––
1 ianuarie 2025 –––––
2 ianuarie 2025- 9:00 – 12:00
3 – 5 ianuarie 2025 – program normal
Eliberări certificate de stare civilă la cerere (duplicate) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;
Transcrieri certificate de naștere / căsătorie / deces emise de autoritățile din străinătate, Înregistrări nașteri tardive, Schimbări de nume, rectificări, mențiuni din străinătate – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;
Înregistrări divorțuri pe cale administrativă (primiri cereri etapa I) – acest serviciu nu este disponibil în perioada menționată;
Înregistrări divorțuri pe cale administrativă (primiri declarații etapa a II-a – la termenul de 30 de zile) – 22, 29 decembrie 2024, 5 ianuarie 2025 – 8:30 – 9:30.
Direcția Generală Valorificare Drepturi de Proprietate UAT (Direcția Patrimoniu)
În perioada 27.12.2024-05.01.2025 nu se înregistrează fizic/ online solicitări referitoare la activitatea Direcției Patrimoniu.
– Pentru prelungirea concesionării locurilor de veci și încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci în vederea înhumării în cimitirele aparținând Primăriei Municipiului Timișoara, casieria de pe bd. 3 August 1919 nr. 17 va funcționa după următorul program:
– 27, 28 decembrie 2024- orele 08.30-12.00
– 3 – 5 ianuarie 2025- orele 08.30-12.00
– În zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale casieria este închisă.
– În această perioadă, cu excepția zilelor nelucrătoare, pentru programarea curățării coșurilor de fum pentru persoanele care au încheiat convenție de coșerit, se va face solicitare telefonică,
la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.
– Programul casieriei de pe str. Oituz nr. 1 se suspendă în perioada 27 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025. În această perioadă, plata chiriei pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe A.N.L., garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 se va putea achita în contul:
RO17TREZ621502205X020362
DESCHIS LA TREZORERIA TIMIȘOARA
BENEFICIAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA
COD FISCAL 32937000
Solicitările, cererile și petițiile pot fi depuse online pe adresa: primariatm@primariatm.ro.
Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcționare, începând cu data de 8 ianuarie 2025.
Zilele de 25, 26 decembrie 2024, respectiv 1, 2 ianuarie 2025 sunt zile libere.