Universitatea de Medicină si Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara se află la cea de-a cincea ediție a Simpozionului Internațional TIMMED (Timișoara Medical Education Days) 2016.
Fiind unul dintre cele mai mari evenimente internaționale, dedicat în exclusivitate educației medicale, TIMMED va reuni la Timișoara atât studenti, cât si profesori invitați din țări precum Austria, Bulgaria, Germania, Marea Britanie, Ungaria, Republica Moldova, Serbia si România.
Evenimentul se desfășoară în perioada 3-5 noiembrie, la Universitatea de Medicină și Farmacie “Victor Babeș” din Timișoara. Pe durata acestor zile vor fi desfășurate workshopuri, sesiuni plenare și ateliere informative în domeniul educației medicale, care au scopul de a schimba mentalitatea actuală din învățământul medical românesc.
”Aceste zile reprezintă de fapt datoria noastră de a face ceva pentru studenți. Nu este o conferință în care ne prezentăm cercetările științifice, ci de fapt constatăm ceea ce se întâmplă în acest moment, asupra unei subiect de mare importanță pentru dascăli și studenți. Aici ne referim la examinarea curentă din sesiunile de examene, care a născut multe legende. În general există nemulțumiri de notare, din partea candidaților, pentru că unii preferă examenul scris, alții pe cel oral, iar unii preferă examenul grilă. Din aceste puncte de vedere, se reflectă personalitatea fiecăruia”, declară rectorul UMF, Marius Raica.
Astfel de conferințe și seminarii nu sunt o noutate pentru Universitatea de Medicină și Farmacie din Timișoara. Ele sunt organizate cu regularitate încă din 2006, în fiecare an. În urmă cu 5 ani, acest eveniment a luat numele de Zilele Educației Medicale Timișorene. Experții de marcă, ce stau la baza desfășurării workshop-urilor și a întâlnirilor cu studenții, sunt veniți din diferite țări. Astfel, studenții sunt îndrumați doar de medici profesioniști.
Scopul demarat prin zilele educației medicale este de a crea o relație cât mai strânsă și degajată între student și profesor. Totodată, zilele care urmează sunt dedicate cunoașterii curriculei, atât a studentului, cât mai ales a învățământului superior. Cele trei zile vor reuni dascălii și studenții, unde fiecare dintre aceștia își va spune punctul de vedere. O altă importanță majoră pentru aria curriculară o constituie perspectiva celor două părți, în ceea ce privește examenul susținut în timpul sesiunilor. Aici, din perspectiva fiecăruia, examenul este perfect sau imperfect. Trebuie să găsim o cale de mijloc, printr-o modalitate, cât mai apropiată de obiectiv. Trebuie să găsim o cale cât mai obiectivă de a evalua studenții, adaugă rectorul UMF, Marius Raica.
În urma întâlnirilor, profesorii universității își doresc îmbunătățirea curriculei prin comunicare, dobândirea unor atitudini profesionale, a dobândirii unor abilități practice. Punctele vizate fac referire atât la cadrele didactice, cât și la studenți. Viitorii medici tebuie să învețe să își gestioneze timpul, pentru a se pregăti cât mai bine la examene.
Susținerea și îndrumarea va veni din partea medicilor, pe parcursul acestor zile. O altă problemă vizată de către conducerea universității o constituie modul de învățare și receptare al studentului. Dacă unii dintre ei știu cum să parcurgă informațiile abundente ale unei materii, alții nu sunt obișnuiți să înțeleagă de fapt ceea ce învață. Astfel că modul de învățare al studentului necesită îndrumare și timp.