Pro Infrastructură: Niciun foraj geotehnic pe dealul prăbușit de pe A1

413

Acuzații grave la adresa constructorului lotului 4 din tronsonul de autostrada Lugoj – Deva și a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Asociația Pro Infrastructură susține că în cazul Dealului Liliecilor care s-a prăbușit în zona Șoimuș, nu a fost realizat niciun studiu al solului. Dacă aceste teste erau făcute corespunzător încă de anul trecut, pâmîntul nu ar fi luat-o la vale, mai susțin membrii asociației.

Specialiștii de la Pro Infrastructura au vizitat zona cu probleme de la lotul 4 din Lugoj – Deva. În ultima perioadă, în acest ultim punct rămas în urmă s-a avansat într-un ritm alert, însă o alunecare de teren apărută în urmă cu aproximativ o săptămână ar putea produce întârzieri nedorite.

”Din informațiile vehiculate până acum, zona alunecării de teren este una de falie geologică, având alte caracteristici decât restul dealului. Primele semne au apărut încă de la finalul lui 2017, însă constructorul (UMB) a continuat implementarea soluției tehnice decise de experții săi și apoi aprobată de CNAIR. Acesta este un nou exemplu de pregătire defectuoasă a proiectului la nivel de studiu de fezabilitate. În porțiunea în cauză nu a fost executat nici măcar un foraj geotehnic de către proiectant (DIWI Consult). Rezultatul? În etapa de execuție apar probleme și întârzieri, plus costuri suplimentare”, spun cei de la Pro Infrastructură.

În aceste condiții, lotul 4 nu ar putea fi deschis până la finalul acestui an, desi cei de la CNAIR promit în continuare acest lucru.

Update: Reacția CNAIR

Reprezentanții CNAIR susțin că înainte de demararea lucrărilor la lotul 4 au fost realizate toate studiile necesare și că acea alunecare de teren a fost una de suprafață. De asemenea, susțin că lotul dintre Ilia și Șoimuș va fi deschis la finalul acestui an.

”E nouă prostie marca Po Infrastructură. Nu există proiect care să înceapă fără să existe un studiu de fezabilitate, iar acesta include studii geo acolo unde este necesar, la decizia geologului și a specialiștilor din firma angajată de CNAIR care fac SF-uri. Alunecarea a fost una de suprafață, care a fost remediată în 3 zile fără să afecteze derularea proiectului în sine. Acele plase erau montate pe versanți tocmai pentru că se știa de riscul unor alunecări de suprafață în perioada construcțiilor. Când va fi finalizată autostrada, acele probleme nu vor mai exista pentru că se construiesc ziduri de sprijin. În baza graficului prezentat de constructor, anul acesta lotul va fi finalizat”, a declarat pentru Banatul azi, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.