Primăria ar trebui să achite 200 de milioane de euro firmelor partenere, susține parlamentarul Matei Suciu

236

Parlamentarul de Timiș, Matei Suciu, se face un intermediar între unii oameni de afaceri ce sunt foarte nemulțumiți de mersul lucrurilor în Timișoara. Aceștia reclamă datoriile uriașe pe care primăria municipiului nu este capabilă să le achite la timp. Și sunt urmare a unor contracte ferme între firme și primărie.

”Primăria ar avea în acest moment facturi ce însumează peste 200 de milioane de euro. Este, în mod sigur, o gestionare defectuoasă a bugetului avut la dispoziție”, a estimat parlamentarul.

Alături de Matei Suciu, și consilierul local Octavian Mazilu atrage atenția asupra unui alt aspect din activitatea Consiliului Local Timișoara ce este împiedicat să-și facă treaba eficient din cauza unei practici vechi ce nu are leac. Dânsul arată că unii aleşii locali nu ajung în posesia schițelor de proiecte de hotărâri ce ar trebui votate cu câteva zile înainte. Aceste acte ar trebui studiate în prealabil pentru a vota în cunoștiință de cauză. Sunt cazuri când hârtiile le sunt înmânate cu câteva minute înaintea ședințelor sau uneori chiar după începerea ședinței. Este imposibil de a vota o chestiune importantă fără a citi măcar odată proiectul.

„Colegii mei au semnalat că o parte din proiecte, deşi sunt importante, nu sunt foarte urgente şi pentru ca un lucru să fie bun, trebuie să fii informat. Sunt proiecte importante, dar nu urgente. Noi, consilierii PSD, de câte ori au fost şedinţele numite deîndată, am participat pentru a asigura cvorumul (…), dar poate ne vom abţine la vot, ca şi până acum, dacă vom considera că nu este lucru bun”, își întărește spusele consilierul PSD, doctorul Octavian Mazilu.

Tot consilierul Mazilu a mai arătat că urbea se confruntă cu multe alte probleme ce au ajuns să amenințe sănătatea publică a cetățenilor. Acestea sunt veșnicele chestiuni nerezolvate ce țin de salubrizarea stradală şi dezinsecţiile ce sunt amânate cu lunile sau chiar și mai mult.

El a adus în discuție contractul de dezinsecţie ce este atât de grozav încât nu îl vede nimeni. Vremea bună ce se a adus călduri neobișnuite pentru luna noiembrie a prelungit mult activitatea dăunătorilor ce încă nu s-au retras. Deci și bolile ce le pot aduce acestea încă mai pot lovi populația.

„Suntem îngrijoraţi că în oraş nu mai avem aceste două servicii eficiente. Apoi, licitaţia de deszăpezire. Unele ierni nu au fost foarte grele, dar cele peste 1200 de străzi pot crea probleme, mai ales că în Timişoara există multe maşini şi nu se poate face o deszăpezire eficientă pe toate străzile. Pe 4 decembrie este programată procedura de achiziţie publică, dar şi aici e o întrebare, dacă se va solda licitaţia cu un prestator de servicii capabil să facă faţă unei eventuale ierni grele sau nu. Sunt probleme, iar PSD Timişoara vrea ca toate lucrurile să pornească în mod profesionist”, a declarat Mazilu.

Nici curățenia orașului nu este prea grozavă. Totul este la limita suportabilității. Lumea este extrem de nemulțumită de starea trotuarelor, străzilor și parcurilor.

„Avem problema expirării contractului cu RETIM şi ceea ce înseamnă curăţenia. A fost lăsată pe umerii firmei Horticultura, care nu este o firmă specializată, nu are personalul şi utilajele calibrate pentru volumul de muncă. Vremea este frumoasă şi acum e bine, dar pe măsură ce înaintăm, se adună frunze, mizerie şi va fi groaznic. Sperăm ca Horitcultura să-şi ducă la bun sfârşit munca, deşi voiam o firmă de specialitate”, a mai punctat doctorul Mazilu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.