Calea ferată pan-europeană Constanţa – Curtici, de pe coridorul 4pan-european, va fi modernizată până la jumătatea anului 2023. Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil.
„Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj – Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea”, a declarat Ludovic Orban.
El a dat asigurări că va exista „o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate”. Singurul tunel pe calea ferată, aflat în construcţie în România în acest moment este cel din zona comunei Bata din judeţul Arad.
Tunelul, care are o lungime de 603 metri, este în curbă, iar autorităţile speră ca în câţiva ani pe calea ferată din coridorul 4 paneuropean, trenurile să poată circula cu viteze de până la 160 de km.