Societatea privată de transport local S.C Spedition Ro-a-tir SRL a amenințat că va opri activitatea de transport a călătorilor în Reșița dacă Primăria nu va plăti urgent penalitățile la subvenții.
Firma ar fi avut contract cu Primăria Reșița pentru transportul local până în 15 septembrie 2017, contract care a fost prelungit până în ianuarie 2018, perioadă în care administrația locală își va pune la punct achiziționarea și înregistrarea noilor autobuze cumpărate de societatea din subordine, cea care va prelua transportul local din ianuarie 2018. Se pare că societatea privată nu a semnat actul adițional pe care administrația locală l-a trimis cu o lună și jumătate în urmă conducerii Ro-a-tir.
”În ultima lună și jumătate am întreprins tot felul de comunicări către ei, de notificări, de adrese în care i-am somat cu alte cuvinte să ne semneze actul adițional pentru a nu risca să ieșim în afara contractului și de atunci a început o poveste legată de penalitățile de la subvenții. Noi am achitat în cursul anului trecut subvenții pe 2014, 2015 și 2016 în cuantum totat de 4,3 milioane de lei. Le-am achitat la timp. Ei au emis facturi de penalități de-a lungul acestor ani, care însumează undeva la 1,8 milioane lei. Aceste facturi de penalități noi nu ni le-am asumat pentru că erau diverse neconcordanțe între cifre, între sume. Primăria nu și-a asumat sumele care reprezentau penalitățile. Ro-a-tir a acționat Primăria în instanță pentru plata penalităților în urmă cu câteva luni, procesul fiind în derulare”.
În ultimele săptămâni însă Ro-a-tir solicită administrației locale plata penalităților, amenințând că vor merge până la a sista transportul călătorilor în oraș. În urma unor negocieri s-a stabilit ca o firmă de audit să facă verificări privind penalitățile la subvenții, atât la primărie, cât și la societatea privată de transport, Ro-a-tir stabilind ca aceste verificări să fie făcut până la 1 octombrie. Firma de audit găsită de Primăria a fixat însă un termen pentru 20 octombrie, dată cu care conducerea Ro-a-tir nu a fost de acord. Fiind pe pierderi, societatea a început să amenințe că dacă nu-și va primi banii din penalități va lăsa călătorii în stații.
”În plus, ei au spus că sunt pe pierderi și dacă nu le asigurăm 250 de mii de lei pe lună cuantumul subvențiilor, fiind pe pierderi, refuză să mai lucreze și vor opri activitatea de transport în comun. Am întocmit un alt document prin care le-am spus că încercăm să găsim soluții, astfel încât să putem să le acordăm aceste subvenții pe perioada septembrie, octombrie, noiembrie și decembrie, în cuantum de 250 de mii de lei pe lună”, a precizat Popa.
Primăria plătește în medie 135 de mii de lei pe lună pentru subvențiile la transportul asigurat de societatea privată în cartierele aparținătoare Reșiței. Pe lângă această sumă se adaugă între 50-60 de mii de lei pe lună subvenții pentru pensionari și între 10-20 de mii de lei subvenții pentru revoluționari și persoanele cu handicap din Reșița, totalul subvențiilor fiind de circa 200 de mii de lei pe lună.