Numai în ultimele trei luni, la nivel de județ, aproape 7.000 de solicitări prin 112 au fost primite de polițiștii din cadrul IPJ Timiș.
Un număr de 6.6679 au sunat la Poliție din care au fost confirmate numai un număr de 3.567 de apeluri. Asta înseamnă că peste 3.100 de apeluri au reprezentat fie alarme false, fie solicitări abuzive, ceea ce este de evitat, spun autoritățile
„Am avut o campanie preventivă pe tema folosirii nejustificate a serviciului 112. Cu această ocazie le cerem oamenilor să fie responsabil privind apelurile la numărul de urgență. Trebuie să se gândească la faptul că poate pun în pericol victime reale ale situațiilor de urgență, dar și îngreunează întervenția autorităților”, spun reprezentanții Poliției.
In funcție de situația din teren, polițiștii sunt cei care, odată interveniți la fața locului, decid dacă situațiile reprezintă o urgență reală sau nu. „Fac parte ori din categoria semnalărilor abuzive, ori false. În funcție de situația de la fața locului ori de interpretrea polițistului de la fața locului s-au luat măsurile legale”, sunt de părere reprezentanții Poliției.
„Orice intervenție nejustificată periclitează sănătatea sau viața unor oameni care chiar au nevoie în momentul acela de urgență”, sunt de părere autoritățile.
Dacă se dovește a fi o alarmă falsă, cetățeni sunt consiliați, îndrumați în a nu mai face solicitări false. Dacă este vorba despre o apelare abuzivă, cetățenii pot fi sancționați sau avertizați.
Foto: STS