Ce câțiva ani, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură se implică serios în sprijinirea programelor ce vizează schimbările de climă și de viață rezultate din aceasta. Competiția internațională ClimateLaunchPad are și participanți români care încearcă să impună idei simple, dar eficiente în această efervescență de posibile soluții pentru schimbarea în bine a mediului.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în calitate de partener oficial în România al Programului CLIMATE KIC, a organizat joi seara la sediului CCIAT din Piața Victoriei nr.3, o nouă ediție a finalei națională a competiției de idei ClimateLaunchPad.
Inițial au fost înscrise din primîvară 12 echipe ce doreau să participe la concurs.
După selectarea celor mai bune idei, echipele au participat la un bootcamp intensiv susținut de lectori internaționali avizați ClimateLaunchpad, care s-a desfășurat la Timișoara, la sediul CCIA Timiș, în perioada 2-3 iulie 2019.
Din motive logistice ori tehnice unele s-au retras în timp. În finală au ajuns doar cinci.
În cadrul finalei, de ieri patru echipe și-au prezentat vor ideile inovatoare de business și au concurat pentru a obține un loc în cadrul finalei internaționale.
Finala europeană și cea globală va avea loc la Amsterdam (Olanda), iar cele mai bune idei naționale vor avea posibilitatea să-și prezinte conceptul la nivel internațional și să intre în competiție pentru câștigarea unei prime investiții în business-ul lor:
10.000 euro locul I, 5.000 euro locul II și 2.500 euro locul III.
Misiunea competiției este aceea de a atrage potențialul de tehnologii inovative din Europa și de a crea oportunități pentru inovatori în vederea atenuării efectelor schimbărilor climatice.
Scopul este accelerarea inovațiilor care conduc la un viitor cu emisii scăzute de dioxid de carbon. În acest sens, au fost identificate cele mai bune idei sustenabile. Anul acesta au intrat în competiție peste 50 de țări, de pe 4 continente.
Cristina Bădulescu – coordonatorul CLIMATE KIC din parte Camerei de Comerț este extrem de optimistă. Chiar dacă anul acesta au fost mai puține echipe înscrise decât în alți ani, se observă o evidentă creștere valorică a soluțiilor propuse în concurs.
Din juriul din acest an au făcut parte specialiști recunoscuți ca Roxana Bucurean de la Universitatea de Vest, Toma Grozescu de la Agenția Smarters Hacking &digital Marketing sau Radu Ticiu de la Asociația BAnat IT. Radu Ticiu a și explicat că deși jurizarea a fost scurtă de abia jumătate de oră este extrem de dificil de a analizat idei dintr-un sprectru atât de larg încât să fie aleasă cea mai interesantă și viabilă soluție.
Locul întâi a fost ocupat de o echipă de tinere care au propus o soluție sub numele de MOVEATILE. Ideea le-a venit când încercau să valorifice materialul steril rezultat din exploatările miniere pentru a obține plăci ceramice.
După cum explică Larisa Gardean și Silviana Câlnicean, soluția este extrem de simplă ,dar de mare efect pe viitor. Se propune un nou tip de placare cu plăci de faianță ori gresie ce vor putea fi înlocuite și refolosite de mai multe ori fără a fi nevoie de a le sparge.
Au mai participat în finală și următoarele echipe :
BIO 3 în 1
KIDIBOT
OASIS GANS.