Lucrările de lărgire și modernizare a Podului Dragalina sunt realuate, în această săptămână, după 4 luni de pauză. Din iunie nu s-a mai muncit aici. Stagnarea a fost provocată, se scuză autoritățile, de situații neprevăzute ce nu apăreau în documentele Primăriei Timișoara. Acum, situația pare să se fi deblocat.
”Din 12 iunie lucrările au fost sistate. S-a impus o modificare de proiect și abia după ce proiectantul a venit cu versiunea de proiect la zi și cu dispoziție de șantier derivată din modificări s-a putut da ordin de începere a lucrărilor”, a declarat Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
La Podul Dragalina lucrările presupun lărgirea la 4 benzi a spațiului destinat mașinilor, dar și menținerea în mijlocul podului a două linii de tramvai. Mai este foarte mult de lucru, dar edilul șef speră ca totul să fie gata în 2019.
”Se va ajunge la 25 de metri lățime de la 10,5 metri lățime. Se face o reabilitare a ceea ce avem construit, dar pe altă parte, practic, se construiesc alte două poduri pe lângă cel existent. În final, cele 3 tronsoane, componente, vor constitui un întreg, un pod cu anvergură de 25 de metri”, a mai explicat primarul.
La Podul Eroilor se lucrează la recondiționarea armăturilor existente. S-au executat găuri pentru introducerea barelor de precomprimare. Și acest pod va avea, la finalul șantierului, 4 benzi rutiere. Pe aici nu trece niciun mijloc de transport în comun.
Lucrările la cele două poduri au început la finele lunii mai. Ambele vor avea câte 4 benzi pe sens, plus linie de tramvai pe Podul Dragalina. Șantierele au fost estimate la maximum 10 luni, ceea ce înseamnă că în prima parte a anului viitor ar trebui finalizate. Puțin probabil, din cauza întârzierilor deja înregistrate. Costul investiției se ridică la 10 milioane de lei, bani proveniți din PNDL.