În sfârșit se face organizarea de șantier pentru construirea segmentului de autostradă ce va lega România de Ungaria printr-o nouă legătură. Vorbim de o porțiune din autostrada A3.
Constructorul mini-lotului de 5,35 km dintre granița cu Ungaria și Biharia (la nord de Oradea), capătul de vest al Autostrăzii A3 București-Borș, a început să își aducă utilajele în zonă. Însă, potrivit contractului, până în aprilie se va realiza proiectul tehnic, abia apoi vor începe lucrările.
”Din câte ne putem da seama în acest moment, constructorul (Trameco, parte din grupul Selina) își pregătește organizarea de șantier și utilajele, își face depozite de materiale și realizează unele decopertări.
Deocamdată doar atât pentru că nu a terminat încă proiectul tehnic și autorizația de construire nu este emisă. Contractul a fost semnat abia pe 13.12.2018 și prevede 4 luni de proiectare și alte 15 de execuție efectivă a lucrărilor”, au transmis reprezentanții Pro Infrastructură.
Așadar, scenariul cel mai optimist arată că dacă lucrările vor începe în aprilie sau mai, lotul de puțin peste 5 kilometri va fi gata în vara anului viitor. Din păcate pentru România, ungurii ne vom demonstra încă odată că se poate munci eficient. Planurile lor arată că vor finaliza legătura cu țara nostră anul acesta sau cel târziu la începutul anului viitor.
”Cel mai probabil, ne vom face din nou de rușine deoarece vecinii maghiari vor aduce autostrada lor (M4 Berettyóújfalu-Nagykereki) la poarta noastră în ianuarie 2020, dar noi vom finaliza bucățica până la Biharia abia prin vara anului viitor, în cel mai optimist scenariu”, scriu cei de la Asociația Pro Infastructură, pe Facebook.
Vă amintim că specialiștii și asociațiile non guvernamentale care monitorizează șantierele, susțin că nu se vor finaliza decât puțin peste 60 de kilometri, în timp ce guvernanții vorbesc ba de 180 de kilometri, ba de 122 de kilometri.